Els usuaris de tren han crescut en un 2,4%, fet que representa uns 125.000 passatgers a les comarques de Girona durant l'any passat. Segons Renfe, les dues línies que transcorren per la demarcació han transportat fins a 5,3 milions de viatgers durant tot el 2016.

La línia de la costa (RG1) i la R11 del corredor interior que uneix les ciutat de Barcelona, Girona i Figueres són les que han tingut un creixement més elevat d'usuaris. Per exemple, els serveis de rodalia de Barcelona han transportat 108,3 milions de viatgers, cosa que ha suposat un creixement del 1,6% respecte el 2015.

Renfe ha transportat un total de 117 milions de viatgers als serveis de Rodalies de tot Catalunya durant el 2016. Segons informa la companyia en un comunicat, aquesta dada ha suposat la incorporació d'1,5 milions de nous clients.

Més puntualitat a finals d'any

Pel que fa als índexs de puntualitats assolits, en un comunicat que no aporta dades de la demarcació de Girona, es destaca que la mitjana és del 95% al servei de rodalia els dos últims mesos de l'any.

Això, asseguren, un cop es va eliminar la limitació temporal existent a l'Estació de França. En aquest període, la puntualitat a Regionals «va ascendir al 80% una vegada es va adequar l'horari de les línies del corredor sud» el 12 de novembre.

En l'acumulat de l'any, «la no adequació d'horaris que no es va aprovar al seu moment ha fet que sigui del 90% a rodalia de Barcelona i del 57% a Regionals».

La majoria de viatgers utilitzen el tren fent un recorregut mitjà de 25 quilòmetres amb un temps de trajecte aproximat de 20 minuts. Diàriament més de 1.000 trens presten servei a Rodalies de Catalunya.

Segons la companyia ferroviària, el nombre de viatgers que utilitzen els serveis de Renfe equival a: 91 milions de circulacions de cotxes, dos milions d'autobusos, un estalvi d'1,33 milions de tones diòxid de carboni, un estalvi de 470 milions d'euros en costos externs- dels quals prop de 200 corresponen al canvi climàtic i 110 a la contaminació atmosfèrica local.