Girona és l'únic punt on augmenten els morts de trànsit en zones urbanes

Van perdre la vida 32 persones en accidents en carreteres interurbanes, xifra que suposa un creixement del 13,3%

06.02.2017 | 00:45
Girona és l'únic punt on augmenten els morts de trànsit en zones urbanes

Els morts d'accident de trànsit a la provincia de Girona el 2016 van incrementar-se fins a un 13,3%. Van perdre la vida 34 persones a les carreteres, segons el Servei Català de Trànsit. I si es mira l´evolució de la sinistralitat en vies interurbanes el nombre de morts i ferits greus també viu un repunt destacat, del 7,4%, ja que es passa dels 188 del 2015 als 202 de l´any passat. Aquesta variació es deu sobretot, asseguren des de Trànsit perquè en aquesta demarcació enguany hi ha hagut moltes víctimes concetrades en dos accidents, el de Pont de Molins i el de Susqueda, on van morir 10 persones.

El primer sinistre viari amb múltiples víctimes va tenir lloc el 2 d'abril a la Nacional II al seu pas per Pont de Molins. En aquest punt de l'Alt Empordà hi va haver un xoc lateral entre un vehicle francès que circulava en sentit sud a gran velocitat i un altre amb tres ocupants que anaven al Pertús a treballar i que va acabar amb la vida de set persones. Sis de les set víctimes mortals, a més, no duien el cinturó de seguretat. L'únic supervivent va ser un noi de Figueres.

El segon accident de trànsit mortal que també va consternar molt les comarques de Girona va ser a Susqueda. I és que en aquest cas, en ple pont de la Puríssima, el 6 de desembre al vespre una nena d'un any i dues dones van morir en un greu accident de trànsit quan el cotxe es va precipitar per un barranc proper al pantà de Susqueda.

10 morts el 2016 a la N-II

Per carreteres, cal destacar que dues que transcorren per les comarques de Girona lideren l´accidentalitat mortal. L´autopista AP-7 és la que encapçala el rànquing, el motiu: l´accident mortal de Freginals amb 13 víctimes mortals de les 21 que va registrar l´any passat. La segona és la Nacional II on també hi va haver un altre accident mortal que va trencar l´estadística, el de Pont de Molins i on van morir set persones. En tot el 2010 fins a 10 persones van perdre la vida a la Nacional II.

Pel que fa a la xarxa urbana, s´ha de destacar que a Catalunya ha disminuït però a Girona és el lloc on més ha crescut, amb un 11,11%. Cal destacar l´alt nombre d´atropellaments mortals durant el 2016 a les comarques de Girona. L´últim de l´any va ser a Salt i de fet va ser l'últim accident de trànsit mortal del 2016 a la demarcació. Es remunta al 23 de desembre i una veïna de la vila de 61 anys va morir atropellada mentre creuava un pas de zebra a l'alçada del carrer Doctor Ferran amb l'avinguda de la Pau.

Menys víctimes a Catalunya

Pel que fa a la resta de Catalunya, cal destacar que els accidents de trànsit van segar la vida de 231 persones a Catalunya el 2016, un 11,5% menys respecte al 2015, un any especialment negre amb un repunt de la sinistralitat viària amb 261 víctimes mortals. El 2014, 230 persones havien perdut la vida a l'asfalt. Els ciclistes que van morir en accidents de trànsit o van resultar ferits greus van augmentar en el conjunt de la xarxa viària i especialment un 31% en zones urbanes, amb quatre víctimes mortals i 84 ferits greus.

Pel que fa a la xarxa urbana, la reducció des del 2010 és del 16,13%. En concret, 78 persones van perdre la vida en accidents l'any passat dins els pobles i les ciutats; 85, el 2015. El conseller d´Interior, Jordi Jané, va presentar dilluns el balanç i va destacar que el 2016 finalitza amb «el compliment de l'objectiu global del Pla de Seguretat Viària 2014-2016, que establia una reducció del 30% de les víctimes mortals respecte al 2010, si bé ha fet notar que en les zones urbanes no s'arriba a aquest descens marcat». Les distraccions continuen sent el principal factor concur­rent en accidents, si bé s'han reduït dos punts i mig. El 2016 representaven el 28,45% dels accidents; el 2015, havien estat el 31,83%.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Mohamed Aallaa arriba a Ripoll després que el jutge l´hagi deixat en llibertat provisional

Mohamed Aallaa arriba a Ripoll després que el jutge l´hagi deixat en llibertat provisional

Si bé el vehicle anava al seu nom, ha quedat acreditat que el "propietari real i qui disposa del...

La Unitat de Diabetis, Endocrinologia i Nutrició de Girona compleix 20 anys

La Unitat de Diabetis, Endocrinologia i Nutrició de Girona compleix 20 anys

El model d'atenció d'aquest servei sanitari ha reduït un 80% les derivacions a l'especialista i...

Ripoll s´uneix per promoure la cohesió social i evitar brots xenòfobs

Ripoll s´uneix per promoure la cohesió social i evitar brots xenòfobs

Veïns i entitats es mostren a favor de tornar a normalitat i "reconduir la convivència pacífica" -...

«Com pot ser Younes? ... no he vist mai a ningú tan responsable com tu»

«Com pot ser Younes? ... no he vist mai a ningú tan responsable com tu»

La colpidora carta d'una educadora de Ripoll que s'ha fet viral a les xarxes

La policia confirma que l´imam de Ripoll va morir en l´explosió d´Alcanar

La policia confirma que l´imam de Ripoll va morir en l´explosió d´Alcanar

Segons les autoritats belgues el presumpte cervell dels atemptats de Barcelona i Cambrils va...

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema