L´aigua, el gas i l´electricitat van ser els serveis que van provocar més queixes a l´Oficina de Consum de la Garrotxa, durant el 2016. Cent setanta-una van ser les reclamacions relacionades amb subministraments bàsics. En molts casos van ser motivades per les pràctiques poc clares i abusives que fan servir algunes companyies amb els seus clients. Es tracta de visites a domicili i contractes per telèfon. En el cas de l´aigua, les reclamacions giren al voltant d´aspectes relacionats amb la facturació.

Cada any, la telefonia era el sector que encapçalava el llistat de queixes, però el 2016 va ser superada pels subministraments bàsics. El 2016, l´Oficina de Consum de la Garrotxa va tenir 154 reclamacions sobre serveis de telecomunicacions (internet, mòbil i fix) i un alt nombre de consultes. Les queixes són renovar permanències sense consultar l´usuari, reclamar deutes o dificultats a l´hora de donar de baixa un servei.

El sector de serveis financers va tenir 52 reclamacions. Han pujat des de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea referent a les clàusules sòl i favorable als consumidors.

Quaranta-vuit reclamacions van estar relacionades amb el transport de viatgers. Els retards que durant l´estiu es van produir als vols de la companyia Vueling van fer pujar les reclamacions.

Els serveis generals van generar 60 reclamacions. Dins de serveis generals s´inclouen: serveis immobiliaris, de manteniment de la llar, reparació de vehicles i incompliment de garanties.

En diverses ocasions l´Oficina de Consum va alertar del perill de donar dades personals que després poden ser usades per vendre aparells relacionats amb la salut.

Baixen les reclamacions

El nombre de reclamacions tramitades per l´Oficina de Consum de la Garrotxa el 2016 va baixar un 8% respecte les del 2015. El motiu, segons l´Oficina, són l´increment de la informació i les taxes que han de pagar les empreses reclamades.

En total, l´Oficina de Consum va atendre 3.125 visites, 137 visites més que el 2015. D´aquestes, 525 persones van presentar una reclamació (un 8,3% menys que l´any anterior), 9 van ser queixes. Només van recollir 1 denúncia i la resta (2.590 visites) van ser demandes d´informació.

Les denúncies han baixat molt en els darrers anys. El 2016 n´hi va haver 1, el 2015 van ser 8 i el 2014 n´hi va haver 41. La baixada de denúncies relacionades amb la contractació de serveis bancaris ha estat el motiu de la reducció de les denúncies a l´Oficina de Consum.