L'Olotx2, el cap de setmana promocional que es va celebrar del 17 al 19 de febrer a la capital de la Garrotxa, ha tingut un impacte econòmic de 455.895 euros, un 5% més que l'any anterior. Pel que fa a l'allotjament, enguany s'ha arribat a les 1.056 estades, un 19% més que l'any anterior.

La mitjana d'ocupació durant els tres dies va ser del 80%, si bé el dissabte Olot va registrar la millor xifra amb un 93%. Aquestes són algunes de les dades que ha donat a conèixer l'Ajuntament d'Olot, que ha fet una valoració positiva d'aquesta cinquena edició, i ja parla d'una iniciativa consolidada. El bon temps i la varietat en l'oferta d'activitats han estat factors determinants per aconseguir aquestes xifres.

"A Olot paga per un i gaudeix per dos, podràs dormir, menjar, comprar i gaudir el doble de la ciutat dels volcans" era un dels eslògans que es podia llegir al web d'aquesta campanya que ja porta cinc edicions celebrant-se a la capital de la Garrotxa amb una bona acollida.

L'impacte econòmic està valorat en almenys 455.895 euros perquè no s'ha tingut en compte aquella oferta que no s'havia adherit oficialment a la campanya (com ara menús de restaurants). Aquesta dada s'ha estimat a partir de les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a banda dels sondejos fets a comerços i altres establiments de serveis d'Olot. Això representa que de cada euro invertit des del sector públic en la campanya s'ha aconseguit un retorn als actors participants de 14,25 euros, un 11,5% més que el 2016.

L'Ajuntament d'Olot ha donat a conèixer el detall de les xifres aquest dimecres. A nivell d'allotjament es va arribar a les 1.056 estades (un 19% més que el 2016) i la mitjana d'ocupació durant els tres dies a nivell comarcal va ser del 80%. La nit del dissabte, Olot va aconseguir la millor dada amb un 92,6%. L'impacte econòmic que es va generar a nivell d'allotjament va ser d'almenys uns 67.540 euros.

Pel que fa a l'oferta gastronòmica, es van servir 10.773 àpats, un 16% més que el 2016. Alguns restaurants han arribat als 800 àpats durant el cap de setmana i la majoria ha hagut de cancel·lar reserves d'última hora per poder garantir un bon servei. En aquest àmbit, l'impacte econòmic ha estat d'almenys 296.920 euros, un 94,% més que el 2016.

En el cas de les activitats, l''oferta PLUS' d’enguany han estat molt sol·licitades i la majoria han tingut més del 90% d’ocupació com és el cas dels segways, les bicicletes elèctriques o la visita guiada DO olotina del diumenge 19 de febrer. La campanya es va inaugurar amb l’espectacle de Berto Romero al Teatre Principal d’Olot que va exhaurir les entrades, seguint amb els concerts de petit format durant el dissabte a la tarda (unes 950 persones en diferents espais del centre de la ciutat) i el concert de El Pot Petit per a públic familiar el matí de diumenge que va reunir unes 1.500 persones a la plaça Major d’Olot. Es calcula que l’impacte econòmic de les activitats ha ascendit a uns 9.500 euros, tenint en compte que els concerts del fil musical i de El Pot Petit eren gratuïts.

Més de la meitat dels assistents a les activitats eren de Barcelona

El bon temps i la varietat en les activitats de l'oferta PLUS han atret més visitants a la comarca, segons els organitzadors. Els que més han augmentat han estat els procedents de l'àrea metropolitana, un 51,2% del total, mentre que en l'edició anterior van representar un 24%. Per contra, s'han mantingut els visitants de les comarques properes, com ara Ripollès, el Gironès o l’Alt Empordà (17,5%) mentre que els residents de la Garrotxa han representat el 27,5% del total de participants. Aquestes són dades extretes de les enquestes realitzades a peu de carrer durant el dissabte 18 i diumenge 19 de febrer.

Pel que fa a les dades recollides des de la pàgina web www.olotx2.cat, un total d’11.638 usuaris han generat 20.168 sessions, visitant un total de 73.998 pàgines. D’aquests usuaris, el 37,02 % procedeix de la província de Barcelona i el 27,74 % de la de Girona.Pel que fa a les dades facilitades per l’Oficina de Turisme d’Olot, destaca el 57,6% d’augment en el nombre d’atencions de visitants, essent el perfil de les persones ateses sobretot parelles (38,1%) i famílies (31,5%)

"Més enllà de l'impacte econòmic, la satisfacció per part dels participants de l’Olotx2 ha estat del 93%", ha explicat el regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, fent referència al resultat de les enquestes rebudes (un total de 150). Vayreda ha afegit que "aquesta cinquena edició ens demostra que l’Olotx2 s’ha consolidat com a esdeveniment que aposta per la qualitat de l’oferta que tenim al llarg de tot l’any i que cada any arriba a generar impacte a més sectors de la ciutat i comarca”. En aquesta cinquena edició s'ha comptat amb uns 130 establiments, entre restaurants, hotels, empreses i comerços.