La Fira del sector del Càmping i Parcs de Vacances Girocamping va tancar ahir la seva cinquena edició amb al voltant de 20.000 visitants, xifra semblant a la de l'any passat, quan es van batre rècords. Els assistents van acostar-se a conèixer les novetats i ofertes dels 130 expositors, repartits en 11.200 metres quadrats a la Fira de Girona, 1.200 més que l'any passat. El certamen, que va celebrar-se de dijous a diumenge, és l'únic d'aquestes característiques a l'Estat espanyol.

Fins a 2.000 professionals van assistir a la fira entre dijous i divendres -dies dedicats a aquest perfil- i van generar un volum de negoci molt important, segons l'Associació de Càmpings de Girona. Durant aquestes jornades es van organitzar sessions centrades en la sostenibilitat i un networking conjuntament per la UdG i l'Institut escola d'Hostaleria i Turisme de Girona, que va reunir 53 empreses del sector turístic i uns 200 estudiants.

D'altra banda, el públic en general, i especialment famílies, van aprofitar per acostar-se als estands de l'associació i dels càmpings per demanar informació i, en molts casos, per fer reserves per a Setmana Santa i l'estiu.

El president de l'Associació, Miquel Gotanegra, destaca la bona acollida de la fira i assegura que «s'ha consolidat plenament i s'ha convertit en un referent per al sector», fet que implica canvis logístics. «Quan s'arriba a aquesta quantitat de gent tan important hem d'incrementar l'espai», va assenyalar. Tanmateix, Gotanegra descarta treure la fira de Girona. «Aquí tenim les nostres arrels i farem el que faci falta per tornar a ser-hi el 2018», va assenyalar.

Durat la celebració del certamen també es va fer oficial la confederació que uneix els càmpings de Catalunya amb els del País Valencià. Gotanegra explica que aquesta unió arriba després que els dos territoris abandonessin la Federació Espanyola de Càmpings amb l'objectiu «d'enfortir molt més l'arc mediterrani» i potenciar «la forta presència i qualitat dels càmpings catalans i valencians».