Allà on el luxe etern es troba amb la Mediterrània», assevera un dels eslògans. Més clara, l´aigua (del mar): l´hotel -«el projecte», precisen des de la direcció- de la volta de l´Ametller, a la carretera sinuosa que connecta la platja de Sant Pol amb Sant Feliu de Guíxols, ara sí, obrirà al juny. Ho confirma la productora executiva, cap de Màrqueting, Comunicació i de Solucions Culturals de l'Alàbriga Hotel&Home Suites 5 estrelles Gran Luxe, Àstrid Camprubí -gironina, veïna de Llambilles, formada a les escoles de negoci barcelonines IESE i ESADE- a Diari de Girona.

Avança que d´aquí a «un mes», quan el web estigui a punt, els clients (que s´ho puguin permetre) ja podran començar a fer reserves. L´staff ja prepara la festa inaugural, que molt probalement acollirà la vasta terrassa de la planta superior de l´hotel de 30 apartaments equipats amb tots els detalls, cuina privada inclosa. La nineta dels ulls de l´acabalat empresari alemany d´ascendència russa Valeri Scherer -algunes informacions apunten que ha desemborsat, juntament amb un altre soci, uns 30 milions d´euros en el projecte- sortirà finalment de l´ou, amb «ADN Costa Brava», indret on el promotor viu des de fa quinze anys.

«Alàbriga» és un vocable de reminiscències àrabs i, on ara s´hi erigeix l´edifici de les 30 suites nou de trinca, hi havia hagut l´hotel homònim dels germans suïssos Tognola, que obria a mitjans dels anys 50, primer, i la residència dels empleats del Banco Exterior de Espanya, després. Va ser enderrocat l´any 2014. Scherer està a sobre del projecte «cada dia», apunta Camprubí, que el defineix com a un home «discret i supertreballador». Hi ha un factor que amoïna especialment els promotors: la idea que els veïns de Sant Feliu s´acabin configurant del projecte.

Sobre això, la productora executiva d´Alàbriga s´explica: «La gent tendeix a pensar que serà un niu de russos, tot el contrari». I afegeix: «no estem lluny (en preus dels espais oberts als no hostes, és a dir: restaurants, piscina i sea club -situats arran de mar- i terrassa) d´un bar de copes una mica més car que a la resta de la zona; no excloem ningú». Això és el que van explicar a l´alcalde ganxó, Carles Motas, tot just fa uns dies.

I per això Camprubí ha contactat també amb el director del festival musical d´estiu Porta Ferrada, Albert Mallol; volen explorar les possibilitats de col·laborar amb el certamen (de fet, la directiva d´Alàbriga havia treballat uns anys al festival, quan l´empresa que el produïa era Bitó Produccions). «Sense comptar amb la zona», insisteix, el «projecte no tindria cap sentit», i aporta un parell de dades, a tall de declaracions d´intencions: el 70% de l´equip directiu, format per 22 perfils, «són d´aquí» i els 60 treballadors que han participat en l´obra, «també».

«Target» familiar

La direcció de l´hotel més luxós de la Costa Brava i, probablement, de Catalunya i bona part d´Espanya -«no és només un hotel, és un projecte cultural, de moda i d´experiències on t´hi pots quedar a dormir»-, apunta a un «target familiar», de manera que els nens «són benvinguts» a l´Alàbriga. «El nostre mercat és el món, Girona també», reitera la productora executiva. Les intencions són declarades: s´imposaran a la realitat? La resposta la tindran els fets.