L'Anna, veïna de Salt, l'utilitza «sovint». No ho fa diàriament, però sí que, com a mínim, «un parell o tres de cops a la setmana». Com ella, més de 45.000 conductors ja han recollit, bé en els peatges de Girona Sud o Nord, bé en una desena d'ajuntaments, el dispositiu RondaGi, que Autopistas, filial de la concessionària Abertis, va començar a repartir el dilluns 6 de març entre els usuaris de la ronda gironina de l'autopista AP-7. RondaGi consisteix en una enganxina que s'ha de col·locar al parabrisa del cotxe i que, un cop instal·lat, atorga el privilegi de poder accedir a la carretera de peatge sense haver d'aturar-se a recollir el tiquet. És el «Teletac» que funciona en totes les barreres d'entrada i sortida de la carretera des de Fornells de la Selva i fins a Vilademuls. L'innovador servei funciona «sense incidències», assenyalen fonts d'Autopistas.

Els dispositius RondaGi es continuen repartint, apunten les mateixes fonts, i, tal com estava previst, estaran disponibles com a mínim durant dues setmanes més -en reparteixen els ajuntaments de Girona, Salt, Vilademuls, Fornells de la Selva, Vilablareix, Sant Gregori, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter i Aiguaviva; també ho fa el Consell Comarcal del Gironès, amb seu a la capital. El pronòstic inicial d'Autopistas passa per entregar-ne uns 200.000 en total; tenint en compte això, fins ahir se n'havien repartirt més d'una cinquena part -el 22,5%, més concretament-, a un ritme d'unes 4.500 enganxines diàries de mitjana.

Pels carrils marcats

El dispositiu dona dret a accedir a l'autopista pels carrils expressament marcats per la concessionària, és a dir, només aquells que incorporen un rètol lluminós amb la indicació lluminosa «RondaGi». Habitualment n'hi ha un d'habilitat a cada peatge, tot i que, tal com explicava el Miquel Camacho, director de la xarxa AP-7 Nord i A-2 d'Autopistas.

Uns 11.000 vehicles al dia -de quatre rodes, les motos no poden portar aquest tipus de dispostius, precisen fonts d'Autopistas- utilitzaran l'enganxina RondaGi i això, sobre el paper, ha de contribuir a eliminar cues en els accessos i sortides dels peatges de la ronda gironina (sobretot al de Girona Sud, al terme municipal de Salt, on les cues són habituals en hores punta).