Un negoci que tracta els cotxes com si fossin noies que passen per un saló de bellesa el dia abans de les noces, un servei de missatgeria amb bicicletes especials i una copisteria amb un important component d'eines comunicatives van ser els exemples de negocis d'emprenedors presentats ahir com a exemples d'èxit per l'Agència d'Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa (Dinàmig).

Els exemples van ser la part demostrativa de la presentació de les dades de l'emprenedoria amb suport de l'agència Dinàmig dels darrers 5 anys.

En el darrer lustre, l'Agència ha donat suport en el seu inici a 120 empreses (21 el 2012, 25 el 2013, 24 el 2014, i 26 el 2016).

El 51% de les empreses són del sector serveis adreçats a les persones i les empreses, el 30% formen part del sector comerç i el 20% es distribueix entre el sector de l'hostaleria, l'artesania i el sector primari.

Segons les dades de Dinàmig, un dels moments més crítics en la creació d'una empresa és el primer any. En el primer any, un 13% de les empreses ajudades van tancar.

Van indicar que el 2016 va ser un any amb pocs tancaments d'empreses en rodatge, perquè en van tancar un 8%. També va ser l'any, en el qual més persones es van adreçar al servei. Els negocis creats en els darrers 5 anys han sobreviscut en un 86%.