Un programa informàtic alertarà el personal del Servei d'Urgències de l'Hospital d'Olot quan una persona superi les dues hores a la sala d'espera.

D'aquesta manera -segons ha informat l'Hospital-, s'ajudarà a tenir més cura i una major sensibilització amb les persones que s'esperen i si més no ajudarà a mantenir-les informades.

El fet de disposar d'un programa que ajudi a fer més fàcils les hores a la Sala d'Urgències servirà per millorar l'índex de satisfacció dels usuaris del servei.

A més del suport a les esperes d'urgències, l'Hospital d'Olot ha fet públics els resultats d'un treball del Pla d'enquestes de satisfacció de Catalunya (PLAENSA).

Segons la valoració de PLAENSA el Servei d'Urgències d'Olot està per sobre la mitjana catalana. Mentre les Urgències d'Olot tenen un 8 la mitjana catalana és de 7,51.

El més ben valorat de les urgències olotines són la comoditat de la llitera, el fet que els acompanyants puguin estar al costat del pacient durant l'estada a urgències, el tracte del portalliteres, les condicions del lloc on el pacient és atès i el respecte a la intimitat durant l'atenció.

El Servei d'Urgències de l'Hospital d'Olot compta amb 19 boxs oberts. N'hi ha de tancats, perquè és un hospital sobredimensionat.

Actualment, hi treballen 18 metges, 29 infermeres, 3 tècniques de cures auxiliars d'infermera, 6 portalliteres i 7 administratius. El personal està repartit en 3 torns diaris i de dilluns a diumenge.

Segons el treball, el més valorat de les persones ateses pel Servei d'Urgències és que mentre esperaven atenció es van sentir vigilades. Per això, ara posaran el programa d'alerta.