Aviació Civil ja ha fet públics els informes finals sobre les investigacions dels dos accidents aeris més greus que van produir-se el 2016 a la demarcació de Girona: un va ser a l'aeroport i l'altre, a Meranges. El 24 d'abril, un avió escola va enlairar-se de l'aeroport de Girona per fer un vol local d'entrenament amb dues persones a bord -el pilot i el copilot-. Després de fer quatre aterratges, va intentar-ho una cinquena vegada pels volts d'un quart de quatre de la tarda però en aquest cas, el tren d'aterratge no es va desplegar.

Això va provocar un accident, ja que l'aeronau va acabar a pista recolzant-se sobre la part inferior del fusellatge, fins que es va aturar. Això va provocar l'activació dels Bombers de l'aeroport. Sortosament, els dos ocupants van resultar il·lesos. El que sí va sortir malparat però va ser l'avió escola, que va patir danys molt importants.

Segons Aviació Civil, el que va causar l'accident va ser que no es va arribar a actuar per part de la tripulació, ja que no es va activar la palanca que permet desplegar el tren d'aterratge.

Davant de tot això, després d'investigar, els responsables d'Aviació Civil destaquen en l'informe, que una de les coses que podrien haver fet que no s'activés el tren d'aterratge seria una «inadequada presentació, en els manuals d'operació de l'operador, de les tasques de vol que corresponen fer a cada tripulant i en el moment que les tasques s'han de fer».

Per tot això, ha emès tres recomanacions a l'operador de vol, Flightline per evitar que això pugui tornar a passar. Que suposen per exepmle, modificar el manual en alguns punts que fan referència a les tasques.

Aterratge fora pista a Meranges

Abans de l'accident a l'aeroport de Girona, un succés aeri va tenir lloc quan faltaven uns vint minuts per les cinc de la tarda. El planador va sortir de l'aeròdrom de la Cerdanya per fer un vol local i se'n va anar cap a una zona muntanyosa i al cap de nou minuts va sortir de camp i va aterrar xocant contra unes roques. El pilot va resultar ferit greu i l'aeronau també va patir danys importants. Segons l'informe final d'Aviació Civil, es considera que la causa més probable de l'accident aeri va ser l'aterratge fora de pista que va portar el planador a impactar contra les roques.

Es dona el cas que el pilot, un home de nacionalitat britànica va haver de ser traslladat a l'hospital Parc Taulí de Sabadell, on va ser interrogat, però l'home no recordava res. Per tant, els especialistes d'Aviació Civil només s'han pogut servir de les últimes paraules que va emetre per ràdio.