L'Ajuntament de Sant Joan les Fonts ha anunciat que el dimecres vinent, dia 12 d'abril, a la tarda obrirà el pont del Salt al trànsit en ambdues direccions. Quedarà pendent el voral per al pas de vianants, el qual no està acabat perquè l'empresa Fecsa ENDESA ha de treure les torres i així fer possible la canalització i el soterrament de la línia elèctrica.

La previsió és que la instal·lació de la línia elèctrica suposi talls puntuals d'un carril, però sense tapar el pas pel pont.

Les obres de millora del pont del Salt hauran tingut una durada de 10 setmanes. Es tracta del temps que ja van anunciar a primers de febrer, quan van començar i van tapar el pas pel pont.

Han estat 10 setmanes sense pluges en dies laborals, en els quals els veïns han hagut d'adoptar una ruta alternativa força més llarga per anar a Olot en cotxe.

Es tracta de la ruta en direcció a Castellfollit per la GI-522, després de pujar per l'A-26 i entrar a Olot per l'N-260a o la GI-522 (carretera de la Canya).

També han hagut de fer servir la mateixa ruta si han volgut anar a un extrem del poble separat pel pont en obres i pel pont medieval tancat al pas de cotxes des de fa temps. L'Ajuntament ha mantingut el pont medieval tancat als cotxes per evitar col·lapses i incidents.

El transport públic de viatgers també ha hagut d'adoptar la ruta alternativa i han hagut de canviar el lloc d'aturada. Durant el temps del tall, la parada de l'autobús ha estat davant de l'ambulatori, al costat d'on començava el primer tall.

Una altra alternativa ha estat deixar el cotxe als aparcaments de l'església parroquial i entrar al poble a peu pel centre. És una alternativa que ha estat usada per alguns dels proveïdors dels comerços, quan s'ha tractat de material de poc volum.

L'actuació ha consistit en l'ampliació del tauler del pont per fer-lo més ample i amb voral per al pas de vianants i bicicletes. També han millorat la corba de la carretera per tal d'augmentar la seguretat.

Les obres han tingut un cost aproximat de 890.000 ? i han estat finançades per la Generalitat.