Els veïns d'Ordis i Navata van tallar l'N-260 per reclamar millores en l'encreuament que connecta amb l'A-26, coneguda com a Variant d'Ordis. Un centenar de persones van dir prou als accidents al «punt negre» de la N-260 que es produeixen de forma «constant».

El primer dels quatre talls previstos en quatre mesos, es va produir sense cap incident. En un acte passiu, els veïns de la localitat altempordanesa i dels pobles del voltant que es veuen afectats per la intersecció, es van reinvindicar i van demanar al Ministeri de Foment que s'iniciï un projecte que faci més segur l'accés el més aviat possible.

Seguint la resolució del Departament d'Interior, els participants van haver d'utilitzar elements de seguretat com armilles reflectants. Per no col·lapsar la via en els dos sentits de la marxa, els talls es van fer de manera intermitent cada deu minuts. Així, cada deu minuts d'aturada, s'obria el trànsit durant deu minuts més.

L'alcalde de Navata, Jaume Homs,va reconèixer que «si bé és cert que les obres es pressupostaran en el programa de Seguretat Vial de l'Estat Espanyol», volen que la solució que proposi el Ministeri de Foment sigui «definitiva i segura» perquè deixi de ser un punt perillós i amb un índex de sinistralitat tan alt.

En la mateixa línia, l'alcaldessa d'Ordis, Anna Torrentà, va declarar que «actualment la via té una afluència molt més gran de cotxes». Va remarcar que «l'encreuament no està a l'altura del trànsit que hi ha» i que esperen que les concentracions «sensabilitzin el govern perquè actuï al més aviat possible».

El rerefons del conflicte es remunta al moment en què es van dur a terme les obres per convertir la carretera local en comarcal. Homs afirma que «es tracta d'un punt mal resolt, ja que quan la carretera va canviar de categoria, l'encreuament va romandre igual».

La titularitat de la via és del govern espanyol i com que de no hi ha propostes fermes sobre la taula, els veïns, liderats per l'Ajuntament, han decidit sortir al carrer per fer-se sentir i «aconseguir que s'accelerin els tràmits o es proposi una mesura alternativa» afirma Torrentà.

A més de la primera concentració, hi ha tres talls més previstos pel primer diumenge de cadascun dels mesos següent; el dia 9 de maig, el 4 de juny i el proper 2 de juliol. Les mobilitzacions seran a les sis de la tarda, tal com es va acordar a la reunió celebrada el 17 de març al centre cívic de Navata.

Agilitzar la solució

L'0bjectiu de les protestes és que es faci ressò que existeix el punt negre a l'N-260. D'aquesta manera, els veïns estan disposats a pressionar al Ministeri de Foment perquè reaccioni i proposi una solució a un conflicte que s'allarga en el temps.

La continuïtat que tindran els talls a la via conflictiva, «farà que creixi la projecció del missatge perquè se solucioni d'una vegada per totes», va declarar Jaume Homs.