El PSC exigeix que la C-66 entre Besalú i Banyoles es mantingui com a autovia

Consideren que una alternativa ara suposaria haver de fer l'autovia uns anys després ?Recorden també que la Generalitat ja disposa del projecte ambiental per a una autovia en aquest tram. Demanen 1.000.000 d'euros per a projectes d'Olot

13.04.2017 | 10:22

El Partit dels Socialistes de Catalunya reclama que es mantingui el projecte de desdoblar la C-66 entre Besalú i Banyoles. El partit dels socialistes ha presentat una proposta al Parlament de Catalunya perquè el govern mantingui el desdoblament de la carretera, que forma part de la xarxa bàsica de carreteres i registra preocupants dades de sinistralitat al seu pas per la perifèria de Banyoles.

Es tracta d'una resposta a les intencions del Departament de Territori i Sostenibilitat de fer rotondes i afegir un carril a la C-66 entre Besalú i Banyoles.

En la roda de premsa que va tenir lloc ahir a Olot, el portaveu socialista a l'Ajuntament d'Olot, Josep Guix, va reclamar que els veïns de la Garrotxa tenen el mateix dret que els de les altres comarques de Catalunya de viatjar en autovia des del seu poble fins a la capital de la província.

Guix va recordar que Ripoll es comunica amb Vic amb autovia i que Berga ho fa amb Manresa. Va definir de greuge comparatiu el fet que des d'Olot no es pugui arribar encara a Girona amb autovia.

Encara més, es va oposar al projecte d'afegir un carril i fer rotondes al tram de la C-66 entre Banyoles i Besalú.

Guix va demanar que la Generalitat desi el projecte de les rotondes i que, si no té diners, que faci l'autovia per plurianualitats.

Una carretera de 2+1

Els socialistes van exposar que la Generalitat planeja convertir la C-66 entre Besalú i Banyoles en un tram de 2+1. Ha transcendit que hi hauria una rotonda a Serinyà a l'altura de la cruïlla entre la C-150a provinent de Banyoles i la C-66 que fa de variant de la ciutat de l'estany.

Es tracta d'un indret de molta accidentalitat. També ha transcendit la previsió de fer una mitja llàgrima a l'altura del veïnat de Fares i el més important és una rotonda a l'accés de Besalú des de la C-66 i a prop de la connexió entre la i l'autovia A-26.

La rotonda de Besalú està prevista per aquest any i ha de ser similar a la que ja van fer de manera provisional durant les obres del pont de la C-66.

En el cas que es dugués a terme el projecte 2+1 i giratoris, el plantejament d'una autovia entre Besalú i Banyoles desapareixeria o quedaria desat durant molt de temps.

Guix va recordar que el projecte ambiental per a una autovia ja està fet. Va valorar que no fer l'autovia ara suposarà haver de fer-la més tard.

Pressupostos del 2017

La roda de premsa també va servir per explicar que el PSC ha demanat la inclusió en el pressupost de l'Estat per al 2017 del que es pugui fer de la variant d'Olot.

Van anunciar que presentaran esmenes al pressupost per incloure-hi 500.000 ? per a les reparacions que fan falta a l'Escola Superior de Disseny d'Olot i 500.000 ? més per a l'espai Cràter de promoció dels volcans d'Olot.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema