L'Ajuntament d'Olot L'any passat la tramitació dels ajuts al lloguer va suposar un import total de 866.000 euros i 4 de cada 10 consultes que va rebre l'Oficina Municipal d'Habitatge va estar relacionada amb aquest tràmit.

Des de fa uns dies, al matí i la tarda ja hi ha veïns que es dirigeixen a l'espai habilitat a la seu de l'Ajuntament, per tal d'iniciar els tràmits per obtenir ajuts pel lloguer. L'espai ha estat adequat per tal d'evitar cues i col·lapses a l'Oficina d'Habitatge i està obert el matí i la tarda.

L'any passat l'Oficina d'Habitatge va atendre un total de 18.218 persones.

Les ajudes assumeixen el 40% del cost del lloguer i arriben fins a un màxim de 180 euros mensuals. Només poden optar als ajuts els llogaters que paguen menys de 450 euros al mes, segons estableixen els requisits de la Generalitat.

Segons han explicat, el regidor d'Urbanisme, Jordi Alcalde, i la tècnica, Míriam Paredes, el consistori olotí ha programat diverses sessions informatives sobre aquest tipus d'ajuts on s'explicarà en què consisteixen i com es poden aconseguir. Faran les xerrades a la Sala de Plens de l'ajuntament en horaris de matí i tarda.

A la compareixença, en la qual va presentar els ajuts, Jordi Alcalde va indicar que la manca d'oferta de pisos de lloguer és un problema en la política d'habitatge local.

Es tracta d'un dels temes a debatre en les reunions de la taula d'habitatge, formada per immobiliàries, agents de la propietat immobiliària, l'Ajuntament i la Plataforma per la Hipoteca. La idea és incrementar la borsa de lloguer de l'Ajuntament.