Executius vestits de pirates i corsaris

Genuine Corporate Experiences vol impulsar el turisme de negocis oferint als participants fins a 29 experiències d'oci, gastronomia o història. Girona Convention Bureau renova completament la seva web per potenciar les vies de comunicació

27.04.2017 | 10:14
Volar en globus per la Garrotxa és una de les propostes.

Què pot agradar més a un executiu de vestit i corbata diari, acostumat a trepitjat moqueta, que canviar la seva vida estressada per la d'un pastor de la Garrotxa. Sempre que només sigui durant unes hores, per descomptat, tampoc no hem d'exagerar. O vestir-se de pirata i, per unes hores, no haver de dissimular. Ho saben bé els americans, les empreses dels quals solen aprofitar les reunions/ stage per dur els treballadors a un rodeo o a jugar a paintball. És per això que Girona Covention Buerau, que promociona el turisme de negocis a la demarcació, va presentar ahir el catàleg Genuine Corporate Experiences, que recull vint-i-nou propostes.

Conscients que el sector del turisme de negocis tendeix, cada vegada més, a buscar la diferenciació, exclusivitat i connexió amb les emocions a l'hora de triar les activitats que inclouen en Experiències que tenen com a particularitat el lligam amb el paisatge, la cultura, la gastronomia i la història.

L'anomenada «Pastor per un dia» és només una d'elles, i per 15 euros inclou visita als animals i a l'entorn, acompanyament del pastor en totes les seves tasques, música d'acordió diatònic com a banda sonora, i tast de formatge elaborat al corral acompanyat de vi.

Però n'hi ha més, com l'Arroscicleta, per aprendre a conrear, assaborir i degustar l'arròs. O aprendre a fer de castellers: després d'una introducció al món casteller, per tal de contextualitzar l'activitat, es passarà a l'acció: enfaixar tothom i triar un cap de colla.

Una altra de curiosa és la que ensenya els executius com es fa un cremat (o un daiquiri, en el cas de Lloret de Mar, es desconeix per què aquesta localitat opta per un còctel cubà). Mentre cada taula prepara el seu, caldrà modificar la lletra d'una havanera coneguda per tal de vincular-la a un dels objectius de la reunió. Els participants disposaran de l'ajuda de músics.

Disfressar els participants a una reunió de negocis de pirates i corsaris sembla l'opció més adient en el cas d'executius de banca. Això és el que proposa una altra experiència, que els fa sortir de l'Estartit en vaixell en direcció als penya-segats, però la sorpresa serà que al port hi trobaran un vaixell pirata i disfresses de pirates per a tothom.

D'altres propostes de la guia són saltar en paracaigudes, el túnel del temps d'Empuriabrava, seguir la ruta de Joc de trons a la ciutat de Girona, recórrer el cel de l'Empordà en avioneta, el de la Garrotxa en globus, pescaturisme en un vaixell de pesca, participar en la verema, aprendre a fer ratafia, i les inefables rutes gastronòmiques i dalinianes que mai no poden faltar.

Una web renovada

D'altra banda, el Costa Brava Girona Convention Bureau, gestionat pel Patronat de Turisme Costa Brava i per la Cambra de Comerç de Girona, també ha posat en funcionament el web www.costabravagironacb.com totalment renovat. El portal es presenta com una plataforma més intuïtiva per a l'usuari i potencia les vies de comunicació amb els professionals del sector, objectiu principal de la plataforma.

Els continguts estan estructurats en sis seccions que permeten obtenir informació de la destinació, planificar esdeveniments, obtenir informació sobre activitats de turisme de negocis, així com disposar d'un calendari de fires, de publicacions pròpies i material audiovisual, i conèixer la cartera de serveis que ofereix el Convention Bureau.

Les 142 empreses i entitats del sector que formen part del Convention Bureau representen el 35% de l'oferta total de turisme de negocis i esdeveniments de Catalunya.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema