David Graña, de Barcelona, condueix el tercer Tesla que va arribar a Espanya, un Model S que ara té uns 2,5 anys de vida i que va haver d'anar a buscar a Tilburg (Holanda) amb l'ajuda d'una grua. Llavors Tesla no servia, com sí que fa ara, vehicles a l'Estat. Després de conduir un d'aquests automòbils assegura que «no hi ha marxa enrere: no tornaria a comprar-me un vehicle tèrmic en la vida», diu. Del Tesla, afegeix, el van captivar «les prestacions», sobretot «la combinació de potència (el Model S té 400 cavalls) i silenci». La «consciència ecològica», admet, va «venir més tard: quan veus que el cotxe que condueixes produeix zero emissions -diu- comences a pensar a tancar el cercle». En concordança amb això, aquest representant del Club Tesla Espanya té previst donar-se d'alta aviat de Som Energia, la cooperativa gironina que comercialitza energia verda i que va fundar l'holandès Gijsbert Huijink que, «per cert -apunta David Graña- també té un Tesla».

Club Tesla Espanya calcula que a l'Estat hi ha uns 200 vehicles de la marca californiana circulant; a Girona, l'entitat, formada per 45 membres, tots ells propietaris d'un vehicle Tesla, en té controlats «com a mínim dos». Excepte quan va de viatge, Graña acostuma a carregar el Model S a casa. Amb un endoll normal cada hora es carrega potència per recórrer uns 15 quilòmetres.