Un total de 7.995 alumnes d´educació primària realitzaran avui i demà la prova d´avaluació de sisè de primària a les comarques de Girona, que avalua el grau d´assoliment de les competències bàsiques en acabar l´etapa.

La prova s´aplicarà de manera simultània a tots els centres que imparteixen educació primària de Catalunya, que en aquesta edició seran un total de 2.247.

Avui s´avaluarà matemàtiques i llengua catalana; demà, llengua estrangera i llengua castellana.

La prova, que es fa per novè any consecutiu, enguany comptarà amb 3.477 aplicadors que en controlaran la correcta realització i amb 1.106 correctors que en faran la correcció. Aquesta prova la dissenya el Consell Superior d´Avaluació del Sistema Educatiu.

Competències que s´avaluaran

La prova es distribuirà en quatre sessions, dues cada matí, d´acord amb les quatre competències avaluades. Avui s´avalua la competència matemàtica i en llengua catalana i demà, la competència en llengua castellana i en llengua estrangera -un total de 76.325 alumnes catalans faran la prova en anglès i 451 en llengua francesa-.

Segons informa el departament d'Ensenytament, la prova està formada per quatre quaderns, també d´acord amb les matèries avaluades: competència lingüística en llengua catalana, competència lingüística en llengua castellana, competència lingüística en llengua estrangera i competència matemàtica. Cada quadern consta del corresponent full de respostes.

Objectiu de la prova

Aquesta prova mesura el grau d'assoliment de les competències bàsiques en acabar l'educació primària i proporciona informació sobre el sistema educatiu català. La prova permet als centres tenir informació dels seus punts forts i febles, i a les famílies dels alumnes conèixer quin és el grau d´assoliment de les competències bàsiques en acabar l´etapa obligatòria.

A més, amb l´avaluació de sisè de primària es facilita el trànsit de l´educació primària a la secundària, atès que els alumnes que no superin alguna de les competències avaluades disposaran de material per poder treballar els diferents àmbits durant el període d´estiu. L'objectiu final, segons Ensenyament, és millorar els resultats de l'alumnat i afavorir el seu pas a l'educació secundària.

Els centres i les famílies rebran un informe abans d´acabar el curs escolar amb informació sobre els resultats obtinguts.