Estudiants de l'institut de Santa Coloma regulen per llei les pràctiques remunerades

?L'Associació d'Antics Diputats del Parlament premia un projecte de llei elaborat per alumnes del cicle superior d'Administració i Finances

09.05.2017 | 09:55
Els estudiants, durant la seva visita al Parlament de Catalunya, al febrer.

L'Associació d'Antics Diputats del Parlament ha premiat un projecte de llei de pràctiques remunerades per a estudiants de Formació Professional elaborat pels alumnes del cicle superior d'Administració i Finances de l'institut de Santa Coloma de Farners.

Els vint joves de primer curs han desenvolupat els aspectes legals d'una qüestió que els afecta plenament i que els ha merescut guanyar el Premi Conviure, que disputaven a d'altres estudiants d'FP i de Batxillerat.

Aquest projecte ha permès als estudiants aproximar-se al funcionament de l'administració, conèixer els mecanismes legislatius, el procediment per a la redacció d'una llei, el seu llenguatge i la manera com s'aprova.

Els joves van treballar setmanes a l'aula abans de desplaçar-se al Parlament per participar, el 14 de febrer, en el taller «Sóc diputat/da»; per al que es van organitzar en quatre grups polítics que van defensar un programa electoral. D'aquí va sorgir l'oportunitat de concursar en el Premi Conviure per elaborar un Projecte de llei. Després d'haver-lo guanyat, l'alumnat colomenc tornarà a la cambra catalana el 16 de juny per tal de participar en la iniciativa «Fem una llei», una sessió simulada que moderarà la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i que compartiran amb els quatre finalistes del certamen.

El projecte de llei sobre pràctiques remunerades, que els estudiants han fet sota la coordinació i la tutorització de la professora Neus Guillamet, especifica en què consisteixen les pràctiques, en diferencia modalitats, especifica els requisits per accedir-hi, la durada, la valoració, el sou, el paper dels tutors o els reconeixements acadèmic i professional, entre d'altres aspectes. A més, el document també defineix els convenis de cooperació educativa que s'han d'establir entre els centres i les entitats o empreses que ofereixen les pràctiques, determinant qüestions que van des del règim d'assegurances fins la resolució de possibles conflictes.

La redacció d'aquest projecte de llei s'ha realitzat com a activitat pràctica del mòdul de Gestió de la Documentació Jurídica i Empresarial, del cicle d'Administració i Finances.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema