L'hospital de la Cerdanya augmenta el percentatge de pacients de l'Estat francès

?L'equipament sanitari transfronterer s'acosta al 40% projectat en cinc anys atenent més del 30% de francesos en els principals serveis

18.05.2017 | 07:14

L'hospital de la Cerdanya s'acosta al seu repte de tenir el 40% d'usuaris de l'Estat francès, proporció que s'ajustaria a la part del pressupost que hi posa París. El balanç d'activitat del 2016 aprovat per la direcció del centre hospitalari evidencia que, dos any i mig després de l'entrada en funcionament, els usuaris de l'Alta Cerdanya i el Capcir dels principals serveis de l'hospital ja superen el 30%. L'objectiu de la direcció en posar-se en marxa l'equipament era d'assolir el 40% en un termini de cinc anys.

Així, aquest balanç d'activitat del centre transfronterer constata que durant l'any passat el 31,2% dels pacients que van utilitzar el servei de radiologia era de l'Estat francès, és a dir 5,8 punts més que el 25,4% del 2015. Igualment, van ser de l'estat francès el 30,9% dels naixements, quan el 2015 ho van ser el 26,5%.


Desigualtat a consultes externes

El capítol de consultes externes de l'hospital de Puigcerdà és que el que actualment presenta un percentatge més desigual entre els pacients dels dos costats de la frontera. De les 38.700 consultes fetes durant el 2016, el 91,7% van ser a usuaris del costat sud.

No obstant això des de la direcció del centre s'ha valorat com a especialment positiu que el percentatge de pacients de l'Estat francès hagi recuperat dos punts respecte de l'any passat i hagi assolit l'actual 8,3%.

En aquest sentit, l'equip directiu i mèdic de l'hospital transfronterer ha de lluitar en aquest apartat amb el sistema tradicional francès d'atenció mèdica, basat en els metges de família de confiança com antigament es feia a Catalunya.


Satisfacció dels usuaris

El balanç d'activitat de l'any passat també evidencia la satisfacció dels usuaris. Fins al punt que el centre sanitari ceretà ep una mitjana superior al set sobre deu en els principals serveis, segons l'estudi Plaensa de satisfacció dels pacients.

Aquesta anàlisi que encarrega el Departament de Salut estableix que els pacients puntuen amb un 8,6 el tractament de l'embaràs, part i puerperi; amb un 8 el servei de salut mental; o amb un 7,6 el d'Urgències.

La direcció també ha remarcat l'increment en la seguretat dels pacients mesurada, per exemple, amb el consum de solució hidroalcohòlica per la higiene de les mans, que el 2016 va incrementar el 70%.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema