Discretament i sense fer-ne publicitat, el ministeri de Foment ha obert a la circulació dos «pedaços» de l' ministeri de Foment N-IIfins ara en obres que formen part del projecte de 8,9 quilòmetres entre Tordera i Maçanet de la Selva, on passen uns 20.000 vehicles diaris i que l'Estat va decidir que no volia desdoblar i que es limitava a condicionar i a millorar-ne els accessos.

El primer dels trams es troba just després de sortir de Tordera, en direcció Girona, en el revolt on hi ha una gasolinera en un lateral. En aquest cas, s'ha modificat i desplaçat lleugerament el traçat minimitzant els revolts, amb un carril per cada sentit de la marxa, més amples que els anteriors. També s'han millorat i creat els accessos als veïnats i a la gasolinera, amb rotondes a les sortides i connectats per un pas inferior.

Passat aquest tram, a uns 500 metres més amunt (direcció Girona), concretament a la sortida del veïnat de Terra Brava, les obres també inclouen un complet nou traçat que evita els revolts pronunciats i amb la creació dels desviaments i giratoris per accedir al veïnat. Com a novetat, disposa de tres carrils, dos de pujada en direcció a Girona (un d'ells d'acceleració) i un tercer en sentit contrari. Amb els nous accessos al veïnat, també hi ha llargs vials paral·lels que permeten una millor incorporació dels vehicles.

Actualment l'N-II està desdoblada des de Girona i fins a Sils i ara mateix està en obres l'acabament de l'autovia des de Sils fins a Maçanet. Des d'aquí i fins a Tordera, però, ja no es desdoblarà. L'Estat va decidir el 2012 que no era viable econòmicament. També va argumentar que, amb la cessió del tram Malgrat-Tordera a la Generalitat el 2010, el tram fins a Maçanet «deixava de complir la funció de tram de la Xarxa de Carreteres de l'Estat». A canvi, va aprovar un projecte de condicionament i millora en aquest tram amb un pressupost d'uns 27,5 milions. Inclou la rectificació de corbes, remodelació d'interseccions, adaptació de vies, canvi de paviment, accessos a nuclis i propietats, incrementant la seguretat.

El projecte Tordera-Maçanet s'allargarà almenys fins al 2020

En els pressupostos d'aquest 2017 presentats pel Govern espanyol (ara al Congrés en el tràmit d'esmenes i aprovació final), l'Estat només preveia una partida de 5,2 milions d'euros per condicionar el tram Tordera-Maçanet d'un cost total que estimen ja en 35 milions d'euros. Amb tot, la projecció per acabar tots els «pedaços» va per llarg. Almenys fins al 2020 segons els comptes, preveient destinar 8 milions el 2018, 14 milions el 2019 i 4,3 el 2020. De fet, l'allargament d'obres no és nou. Al tram Maçanet-Sils, de 4,7 quilòmetres, s'hi han promès inversions als pressupostos des de l'any 2004 i es preveu acabar el 2019.

A banda, el ministeri de Foment va anunciar al març que faria una nova rotonda a l'N-II per accedir a la urbanització Montbarbat de Maçanet de la Selva (punt històricament perillós). L'obra estava inclosa en els treballs de desdoblament de la carretera al seu pas per Maçanet.