Docents insten a avançar cap a una educació alliberadora

Les sisenes Jornades Repensem l'Escola promouen la reflexió al voltant de la importància del treball col·lectiu · Es proposen estratègies de millora

23.05.2017 | 10:02
Una de les converses de dissabte a l´escola Annexa.

Els reptes d'assolir una educació alliberadora i equitativa van centrar les VI Jornades Repensem l'Escola, que el Moviment de Renovació Pedagògica (MRP) de Girona, la Fundació SER.GI, el Col·legi de Pedagogs de Catalunya i la Facultat d'Educació i Pedagogia de la UdG van organitzar dissabte a l'escola Annexa.

Una conversa a dues bandes entre el mestre i pedagog Ramon Casadevall i l'educadora social Fina Espinosa van obrir l'edició d'enguany. El primer va convidar a imaginar el que es vol perquè, va dir, «l'alliberament ve de l'autoafirmació». Casadevall també va remarcar que els docents «no som responsables de l'educació, ho és la tribu» i va dir que «hem passat de ser transmissors a ser una ajuda perquè algú aprengui». Per la seva banda, Espinosa va analitzar les pressions institucional, política i social i va afirmar que l'única manera d'avançar «és junts».

Tot seguit, es van generar quatre espais de conversa que van incidir en la importància dels petits canvis i l'estratègia davant la complexitat, de simplificar el currículum, de fer pinya, de la responsabilitat individual, l'educació emocional o les tutories compartides als instituts. Les Jornades Repensem l'Escola es van dedicar a Núria Terés, «persona compromesa en l'educació i la renovació pedagògica, i gran defensora del treball comunitari», tal com la va descriure la coordinadora del MRP de Girona, Rosa Guàrdia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema