El treball que l'escola Puig d'Arques, de Cassà de la Selva, duu a terme amb l'alumnat perquè conegui el seu entorn urbà, barri a barri, ha merescut un dels 50 premis Baldiri Reixac que la Fundació Carulla entregarà demà. La feina, però, no s'ha quedat en matèria d'estudi o en un exercici per al centre, sinó que ha permès ampliar les rutes de «geocaching» o «geocerca» del municipi i crear-ne una per a cada veïnat.

El «geocaching» és un joc a l'aire lliure consistent en buscar, amb dispositius GPS, tresors situats en el món real. Els participants, en aquest cas alumnes de 4t de Primària del Puig d'Arques -guiats pels mestres Mar Albesa i Àlex Carrera- han hagut d'anar a unes coordenades geodèsiques determinades, on hi havia un contenidor -o «geoamagatall», segons l'argot del joc- amagat per altres jugadors. El projecte, multidisciplinari i cooperatiu, s'ha impulsat des de l'àrea de Medi Social.

A part de Cassà, els guanyadors gironins dels Premis Baldiri Reixac 2017, que s'entreguen aquest dimecres al Palau de Pedralbes, són l'institut Vall del Llémena, de Sant Gregori, amb el projecte «e2TransFoli, el portafoli com a eina d'ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial», dotat amb 4.000 ? per a l'estímul a docents; i la ZER Les Salines, que inclou les escoles d'Agullana, Maçanet de Cabrenys, Boadella i Biure, també amb 4.000 ?. Pel que fa als guardons d'escolars, dotats amb 900 euros i entre els que es troba el del Puig d'Arques, hi ha l'alumnat d'Infantil de l'escola Vedruna, de Ripoll, pel projecte «Vall de Núria: Anem tots a visitar»; el de 3r i 4t de Primària del mateix centre, per «Cada gota compta»; escolars dels cicles mitjà i superior de l'Eiximenis, de Girona, per l'«Hort amb cor»; infants de 5è i 6è de l'escola Joan Maragall, de Santa Pau, per «Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?»; i estudiants de segon curs de Batxillerat de l'institut Josep Brugulat, de Banyoles, per «Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de l'Estany».