El coordinador dels diputats i senadors del PDeCAT a les Corts, Jordi Xuclà, ha entrat una pregunta per escrit al registre del Congrés en la qual demana explicacions al Ministeri de Foment per l'esvoranc d'un metre i mig de fondària i 300 de longitud que es va obrir al peu del talús aixecat durant les obres d'ampliació de la capacitat de la carretera N-II al pas per Vilademuls, en el tram comprès entre els restaurants Sausa i Can Maret. L'últim cap de setmana de juny, un nou corriment de terres va obrir l'enorme forat, aparegut a tocar de la calçada i que va comprometre l'estabilitat i la seguretat de la via, fins al punt que la Unió Temporal d'Empreses que executa les obres -formada per MJ Grúas y Vías i Vías Construcciones- va preparar dos dispostius especials per si calia tallar la carretera al trànsit. Igualment, fonts coneixedores de l'obra assenyalaven en el seu moment que l'aparició de l'esvoranc endarreriria, un cop més, el projecte i que afegiria un sobrecost a l'obra. Foment va autoritzar una actuació d'emergència, que a principis d'aquest més ja s'havia executat, tal com recollia l'edició de Diari de Girona del 2 d'agost, i, ara, una paret de sorra d'uns tres metres d'alçada s'aixeca a tocar de l'asfalt. Aquesta nova contingència en una obra que «s'està eternitzant», assenyala Jordi Xuclà, «mereix les explicacions del Ministeri». El diputat, al mateix temps, reclama per escrit al Govern central que especifiqui «quin sobrecost han representat els treballs de cobriment de l'esvoranc en relació al pressupost del projecte» i que aclareixi els problemes amb l'estabilitat del talús «allargaran les obres». En aquesta línia, Xuclà també demana al Ministeri que aclareixi si el projecte geotècnic d'ampliació va tenir en compte les particularitats del terreny sobre el qual s'assenta el tram d'N-II a Vilademuls.

Així mateix, el coordinador dels diputats i senadors del PDeCAT vol conèixer els motius pels quals Foment ha descartat finalment l'ampliació d'aquesta carretera en el tram Blanes-Tordera, una decisió que, a parer de Xuclà, denota manca de respecte pels compromisos pressupostaris i constitueix una «desconnexió unilateral de l'Estat amb Girona». De mantenir-se ferma la cancel·lació de l'ampliació d'aquest tram, afegeix, es donarà «la paradoxa» que «la Selva marítima estarà millor connectada amb el Maresme que amb la resta de Girona», una situació que el PDeCAT considera «inacceptable». A banda de l'N-II, Xuclà també pregunta sobre l'estat d'execució del Corredor Medriterrani.