La Generalitat de Catalunya destinarà 9 milions d'euros per la fabricació d'una nova locomotora, dos cotxes remolc i dos cotxes intermedis per reforçar el parc mòbil de Vall de Núria. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) comunicava ahir que han pres la decisió per l'increment d'usuaris del cremallera de la Vall de Núria, 184.545 viatgers fins al juliol de 2017, un 9% més que l'any 2016.

Més adaptats

Segons la Generalitat, la nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, és a dir, podrà circular tant per les vies convencionals com en el sistema cremallera i el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric. Els nous cotxes estaran dissenyats amb criteris d'accessibilitat, per tant disposaran d'una zona dedicada a les persones amb mobilitat reduïda. Tanmateix s'implementarà en tot el parc mòbil aire condicionat per millorar les condicions de confort per als usuaris.

Un cop implementat el nou material mòbil a la Vall de Núria, es traslladaran dos automotors Stadler GTW a Montserrat. Actualment, FGC disposa de cinc automotors d'aquest tipus a Montserrat, i amb la incorporació d'aquests dos nous GTW procedents de Vall de Núria milloraran el servei.

Millora en l'estalvi

Segons FGC, donat que tots els cremalleres són de la mateixa tipologia, es produiran importants estalvis pel que fa al seu manteniment. El darrer intercanvi de locomotora del cremallera de la Vall de Núria va ser l'any 2006, quan es va passar d'una dièsel-elèctrica D-9 a la locomotora de DM-6.