Ryanair segueix el seu procés i manté Girona en el full de ruta: ahir, a Barcelona, el director de Màrqueting de la línia aèria irlandesa que a l'agost va transportar 12,7 milions de passatgers, un 10% més que el mateix mes de 2016, Kenny Jacobs, anunciava un «calendari rècord» en els tres aeroports catalans on opera: Barcelona, Reus i Girona.

En el cas de l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar, Jacobs avançava la programació de 41 rutes repartides per 16 països durant la temporada d'estiu -que comença al març i finalitza al setembre-, dues més que les que ofereix actualment. S'afegeixen a la graella de destinacions dos vols setmanals a l'aeroport de Frankfurt-Main i sengles connexions cada set dies amb Riga, la capital de Letònia, als estats bàltics.

En aquest context, fonts de Ryanair precisaven a Diari de Girona que alguna de les rutes d'estiu, com és el cas de les connexions amb les ciutats de Knock i Cork, ambdues a Irlanda, només estan operatives els «mesos més intensos de l'estiu», és a dir: el juliol i l'agost.

9,6 milions a Catalunya

Pronòstic de més rutes, doncs, i de més passatgers: Ryanair compta tancar l'exercici 2018 havent transportat 1,5 milions de passatgers, 100.000 més dels que preveu fer volar al llarg d'aquest 2017. En el conjunt de Catalunya la firma irlandesa espera arribar, el proper exercici, als 9,6 milions de passatgers: a banda del milió i mig de Girona, pronostica transportar 7,7 milions de persones des de Barcelona-El Prat i 400.000 des de les instal·lacions de Reus.

Bitllets a 16,99 euros

Per «celebrar» la nova graella de vols, Ryanair posa a la venda a través del seu web bitllets a un preu de 16,99 euros el trajecte per viatjar a destinacions europees els mesos d'octubre i novembre; l'oferta, va precisar Kenny Jacobs, es mantindrà vigent fins demà divendres.

En paraules del director de Màrqueting, «els nostres clients a Catalunya estan reservant vols per a l'hivern a un ritme rècord, mentre els nostres preus continuen baixant». En conjunt, Ryanair operarà l'estiu de l'any que ve 101 rutes al Principat: a banda de les 41 previstes a l'Aeroport de Girona-Costa Brava, en té programades 48 a Barcelona i 12 a l'aeroport de Reus. Amb la vista posada al 2018 la línia aèria es proposa créixer un 7% a Catalunya; serà l'Aeroport de Barcelona, amb una previsió de millora del 9%, el que lideri aquesta tendència; al de Reus, d'altra banda, Ryanair compta créixer un 5% i a Girona, menys, un 3%.

Ara bé, superant el llistó de les quaranta destinacions des de Vilobí d'Onyar els pioners del baix cost irlandesos se situen a nivells similars dels dels anys més gloriosos de l'aeròdrom. El 2007, per exemple, quan l'aeroport va fregar els cinc milions de passatgers, Ryanair operava una quarantena de rutes. L'any següent, el 2008, quan el cinquantenari aeroport de Vilobí va sobrepassar els 5,5 milions d'usuaris, l'oferta de la companyia s'enfilava fins a les 52 destinacions, bona part de les quals, això sí, es mantenien actives bona part de l'any. De fet, aquest estiu l'oferta de l'operador irlandès ja va experimentar un salt quantitatiu notable amb l'obertura de 10 noves rutes, que situaven l'oferta en les 39 actuals (una de les principals novetats va consistir en la posada en marxa d'un vol regular a Oradea, a Romania).

Remuntada a Vilobí

Ryanair donava a conèixer la graella per a la pròxima temporada estival l'endemà que Aena fes públiques les estadístiques que confirmen una certa remuntada del trànsit de passatgers per l'aeroport de Girona: de gener a a agost han volat des de l'Aeroport de Girona 1.407.413 persones, guarisme que convida a pensar que al tancament de l'any se superaran els 1.664.73 passatgers de 2016.

Tretze connexions al Regne Unit

Un estiu més el Regne Unit, amb 13 connexions regulars entre els mesos de març i de setembre (entre les quals s'hi compten Londres, Liverpool, Manchester i Glasgow), serà la principal destinació dels avions de Ryanair que s'enlairaran des de Vilobí. En segona posició s'hi situa Alemanya, amb cinc rutes (Berlin, Düsseldorf, Hamburg, Frankfurt-Hahn i Frankfurt-Mai, essent aquesta última una de les novetats). Per darrere queda Itàlia, amb quatre connexions.