La segona edició de Som Cultura, el festival de les experiències culturals a les comarques gironines impulsat pel Club de Màrqueting de Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha registrat 2.023 participants en la seixantena d'activitats programades a quaranta municipis. Això suposa un 15,67% més respecte de l'any anterior. El nivell d'ocupació s'ha situat en un 66,1%.

La «marató» de tallers infantils a la plaça de la Constitució de Girona, amb 300 participants infantils; el concert de Carles&Sofia Piano Duo a la catedral de Girona, amb 300 assistents; la trobada d'instagramers #InstaCultura sobre la Figueres de Salvador Dalí, amb un centenar de participants, o la visita guiada per conèixer les històries i llegendes de Torroella de Montgrí, amb una vuitantena d'assistents, han estat les propostes amb més participants.

L'activitat «La llanterna màgica» proposada pel Museu del Cinema de Girona en el marc de les Fires de Sant Narcís, que va registrar una assistència d'unes 1.200 persones, no s'ha comptabilitzat per tractar-se d'una projecció a l'aire lliure. Una vintena d'activitats van esgotar les places disponibles.

En aquesta segona edició la selecció d'activitats culturals s'ha estructurat en quatre eixos: Som Cultura Familiar, Som Cultura Popular, Som Cultura Activa i Som Cultura Patrimonial, per així oferir una programació variada i agrupada per temàtiques. El festival ha tingut lloc del 4 al 26 de novembre a una quarantena de municipis gironins.