La legislació actual ha incrementat les feines dels secretaris i interventors municipals en temes com el seguiment d'obres i el control intern de la feina de les administracions. Un augment de funcions, que recull el Reial Decret 424/2017 i que els suposa una reorientació de les seves tasques, especialment als ajuntaments petits. En aquests consistoris, el secretari interventor és compartit amb altres municipis i ha de concentrar la feina en poques hores. Per ajudar a facilitar tot aquest procés, la Diputació de Girona ha creat el Servei d'Assistència en l'exercici del Control Intern de les Entitats Local. La demarcació té 221 municipis i només 20 d'aquests tenen més de 10.000 habitants. El vicepresident econòmic de la Diputació, Miquel Noguer, creu que l'increment de feina que tindran és "absurd" en alguns casos perquè "hauran d'anar a les obres a revisar que s'estigui complint el projecte sense que siguin arquitectes". Noguer es mostra obert a compartir material d'aquest nou servei amb altres institucions supramunicipals.