L'Oficina de Consum de la Garrotxa Són hipoteques fetes entre el 2008 i el 2009, les quals fixaven un nivell mínim d'interessos a pagar per l'hipotecat amb independència que la suma de l'euríbor i el diferencial del crèdit se situés més avall d'aquest límit.

La responsable de l'Oficina, Anna Beltran, ha animat les persones amb hipotequesper tal d'obtenir la diferència entre l'euríbor i el mínim d'interessos que havien signat.

Les clàusules terra poden ser considerades abusives si els bancs no en varen informar abans de l'establiment de la hipoteca. Beltran ha assenyalat que en els darrers mesos han disminuït les consultes referents a les clàusules.

Les clàusules terra van augmentar la feina de l'Oficina del Consumidor durant el 2017. L'any passat, l'Oficina de Consum va atendre 3.507 persones, de les quals 456 van presentar reclamacions.

Pel que fa a les temàtiques de les reclamacions, els serveis d'electricitat, aigua i gas continuen al capdavant, amb un 33,10% de les reclamacions.

En 151 casos les reclamacions relacionades amb els serveis d'electricitat, aigua i gas han estat motivades per conflictes en la facturació, gestió d'altes i baixes o talls indeguts.

Els serveis bàsics són seguits per les telecomunicacions. L'Oficina va atendre 119 reclamacions sobre la telefonia fixa, la telefonia mòbil, facturacions SMS Premium, interrupcions de serveis, contractacions de productes i internet. En l'àmbit de serveis generals es van produir 77 reclamacions i el sector serveis financers va tenir 46 reclamacions.