25 de febrer de 2018
25.02.2018

Establiments plens en el primer dia de la sisena edició de la campanya Olotx2

?El consistori afirma que s'ha aconseguit un 90% d'ocupació en hotels i restaurants de la comarca

25.02.2018 | 00:48
Una de les activitats que van tenir més èxit ahir va ser l´actuació a càrrec de Carlos Gramaje.

Olot està vivint, aquest cap de setmana, una de les jornades més festives de l'any: l'Olotx2. Aquesta campanya, que enguany celebra la seva sisena edició, omple la capital de la Garrotxa d'activitats, ofertes i visitants d'arreu del territori català que, durant dos dies, poden gaudir dels àpats tradicionals de la zona o, simplement, descansar i descobrir els diversos establiments locals.

Tot i que els actes es van iniciar el divendres amb l'exitós espectacle de Pep Plaza al Teatre Principal, va ser ahir quan els carrers es van omplir de música, teatre o visites guiades a diferents espais de la comarca. Acompanyats pel bon temps que va fer durant tot el dia, els visitants provinents d'Osona, el Gironès, el Maresme o el Barcelonès van omplir comerços, restaurants, museus i hotels. «Hem omplert el 90% de totes les reserves disponibles i molts restaurants fins i tot han hagut de fer dos torns», va valorar ahir el regidor de promoció econòmica, Estanis Vayreda, qui va recordar que com l'any passat, en aquesta edició també hi han participat establiments hotelers i de restauració de tota la comarca, que proposaven ofertes de 2x1.

«El model de l'Olotx2, tot i néixer durant la crisi econòmica, es repeteix cada any amb èxit i el repte que tenim és seguir mantenint la qualitat», va afegir Vayreda. Enguany, 185 establiments participen en la campanya.

En aquest sentit, Vayreda també va ressaltar que a la capital, alguns dels espais més concorreguts van ser el mercat i el centre. Llocs on es van fer concerts gratuïts a càrrec de grups com Laduda Ofender, els alumnes Esmuvi o el cor infantil i juvenil Gaia. Una de les actuacions amb més assistents, però, va ser la de Carlos Gramaje (integrant de Dagoll Dagom), qui va dur a terme un concert teatral a la plaça Major.

Altres activitats que es van fer durant la jornada van ser les passejades amb burro, a cavall o en bicicleta; les portes obertes als museus locals o un tour pels volcans, entre moltes altres. I sempre pagant-ne una i gaudint-ne dues. «El que busquem amb aquesta campanya és convertir la ciutat i la comarca en un aparador d'activitats turístiques i gastronòmiques durant tot el cap de setmana i el mes de febrer, que és l'època més fluixa», va precisar l'edil olotí. L'Olotx2 seguirà avui amb nombroses activitats destinades a totes les edats. A més, els comerços obriran durant tot el matí.

En la cinquena edició es van registrar prop de 25.000 visitants a la pàgina web (un 70% de fora de les comarques gironines) i va generar un impacte econòmic de 455,895 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema