El Grup Impuls per Girona (GIG), amb les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu, les patronals FOEG i Pimec i el Fòrum Carlemany, considera que les dades del sector de la construcció que recentment ha fet públiques la Cambra de Contractistes d'Obres de Catalunya demostren que s'obre un «període favorable a la reactivació en el qual les administracions han d'intervenir aportant projectes sense més dilacions».

Des del GIG es mostren convençuts «cal potenciar al màxim la construcció, sempre en termes sostenibles i sensibles amb el medi ambient, al ser un sector d'elevat retorn econòmic i social». Difícilment, afegeixen, «trobarem un sector amb efecte multiplicador superior, doncs per cada milió d'euros demandats, s'indueix la producció de 1,9 milions d'euros a l'economia». Malgrat l'«entorn positiu», la dificultat per aprovar els pressupostos tant de l'Estat com de la Generalitat «suposa un entrebanc per aprofitar la conjuntura favorable a la reactivació de la construcció», exposen des del GIG. Per evitar-ho, «cal que les administracions surtin de la seva paràlisi pressupostària i que la Generalitat recuperi immediatament tota la iniciativa executiva que li ha estat retallada per l'aplicació de l'article 155», exposen. Al seu criteri, el dèficit català en infraestructures és «evident: Rodalies, Eix Mediterrani, accessos viaris i ferroviaris als ports, B-40, enllaç a l'A2 i AP7, l'N-II, l'A-27, ampliació del metro, obres hidràuliques...», de manera que cal que els anuncis d'«importants» inversions «concretin calendari i es puguin licitar i executar». Rercorden que les licitacions s'han incrementat en 559 milions d'euros en relació amb el 2016, assolint durant el 2017 la xifra de 1.690 milions d'euros; «tot i així -apunten- la licitació d'obra pública el 2017 ha estat encara menys de la meitat de la mitjana dels darrers 20 anys i la cinquena part del 2008». En l'àmbit gironí, diu el GIG, «cal recordar els greuges» dels darrers anys: el percentatge d'inversió territorialitzada dels Pressupostos Generals de l'Estat «està molt lluny» del respectiu pes de les comarques gironines i del conjunt del país en el PIB estatal. A aquest fet, consideren els empresaris, s'afegeix el «baix nivell d'execució de la despesa pressupostada que encara fa més flagrant l'incompliment», i citen d'exemple «l'excessiva lentitud d'execució dels trams pendents de l'N-II». Així mateix, observen una «excessiva dilació en l'execució de les inversions previstes del Corredor Mediterrani, sense un calendari prou clar i avaluable a nivell d'execució». Aquest fet, afirma el GIG, perjudica els diferents sectors productius i també possibles noves inversions.

L'entitat també reclama que l'anunci de la nova estació de connexió amb l'alta velocitat a l'Aeroport de Girona «tingui ben aviat data concreta i pressupost» i exigeix que es posi data a la connexió amb la terminal intermodal de Vilamalla, «on hi ha dues empreses que volen fer una inversió important però estan pendents de la concreció de les connexions ferroviàries». «Les mercaderies -recorden- són essencials per impulsar el corredor mediterrani i no podem perdre més temps».