El Ministeri de Foment ahir va prendre compromís de paraula per a la solució de l'enllaç entre la futuraMinisteri de Foment variant d'Olot

Així ho va explicar l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (PDeCAT), poc després d'arribar de la reunió que van mantenir ahir a Madrid ell i el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, amb el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño.

Des del 25 de gener del 2017, Corominas no havia visitat el Ministeri de Foment per causa del procés sobiranista. L'alcalde va explicar que l'entrevista d'ahir va ser molt cordial. Va opinar: «Perquè al capdavall, més enllà dels conflictes polítics, les administracions han de distribuir els impostos dels contribuents».

L'alcalde va assegurar que el Ministeri de Foment s'ha compromès a deixar la seva part de l'obra a la Generalitat, per tal que hi hagi una sola responsabilitat en les obres de la variant.

Corominas va presentar al Ministeri de Foment una proposta feta per una enginyeria contractada per l'Ajuntament d'Olot. La finalitat de l'oferta és evitar molèsties i impacte ambiental a la zona de l'Hostal del Sol, on hi ha un grup opositor a la variant.

Es tracta d'una solució situada entre la proposta del Ministeri de desdoblar l'actual viaducte i la de fer un túnel per darrera la muntanya que compta amb el suport dels veïns.

La solució Corominas, un cop feta, no requerirà un manteniment superior al d'una altra carretera.

Pel que fa al tram de l'Hostal del Sol fins a Codella, que depèn de la Generalitat, l'alcalde ha informat que ja té tots els permisos atorgats.

Sobre la base, d'una solució d'una l'enllaç amb la N-260 i del fet que el projecte constructiu de la part més important està pràcticament acabat, Corominas va indicar que a finals del 2019 podria haver-hi màquines que adeqüessin els terrenys destinats a la carretera la variant d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas.

Variant de les Preses

La unió entre la variant d'Olot i l'enllaç amb els túnels de Bracons per les Preses i la Vall d'en Bas és la part més verda del projecte. Ara, la Generalitat treballa en un estudi informatiu d'impacte ambiental que encara no s'ha publicat.

L'Ajuntament de la Vall d'en Bas ha creat una comissió de seguiment del procés i manté el compromís de consensuar el màxim possible. De moment, només s'ha concretat que ha de ser d'un sol carril per banda.