El partit judicial de Puigcerdà ja disposa, des d'ahir, de l'oficina judicial, una nova manera d'organitzar la feina al jutjat. Per fer front a aquest canvi organitzatiu s'ha ampliat la plantilla amb tres funcionaris. Aquesta nova organització de les tasques permetrà una millor resposta i una millor atenció del jutjat cap als ciutadans i cap als professionals, com ara els advocats i procuradors.

Impulsant diferents mètodes

Gràcies a aquesta nova organització s'impulsa l'expedient judicial electrònic, es redueix l'ús del paper i es facilita la interconnexió entre els diferents agents jurídics per evitar la duplicitat de tràmits i l'accés a la informació, i estalviar molèsties innecessàries als ciutadans o professionals en reclamar-los documents que ja figuren en registres públics. L'expedient digital escurçarà el temps de resposta en la tramitació total d'un assumpte.

També fa possible la posada en marxa del sistema de gestió processal, l'e-justícia.cat, que permet la signatura electrònica dels documents, la recepció telemàtica dels escrits, la tramitació guiada, el control de terminis, la incorporació de documents en paper a l'expedient judicial electrònic, la generació automatitzada de l'estadística, etc.

La feina prèvia

Abans de posar en marxa el nou equipament, durant prop de cinc mesos un equip de tres funcionaris va estar revisant i impulsant la tramitació dels procediments civils, declaratius i execucions dineràries, procediments penals i expedients del Registre Civil que estaven pendents. Aquest equip també va aprofitar aquests mesos per tramitar i posar al dia més de 1.115 procediments civils i va retornar gairebé 140.000 euros al cicle productiu, procedents de les execucions que hi havia en tràmit en aquest jutjat.