El Consell d'Administració d'Aena ha aprovat l'inici de la tramitació dels plans directors dels aeroports Adolfo Suarez Madrid Barajas, Barcelona-el Prat i Girona-Costa Brava. Les principals actuacions a l'aeroport gironí són l'ampliació de l'àrea terminal de passatgers en uns 60.000 m2, ampliar la plataforma d'estacionament d'aeronaus, en uns 52.000 m2 i una estació del TAV a l'aeroport, a la línia d'alta velocitat actual amb serveis tant d'AVE com d'autobús a l'aeroport des del centre de Barcelona que costa uns 55 milions d'euros. L'objectiu és convertir Girona en la quarta pista del Prat.

El Pla Director del Prat preveu un nou edifici satèl·lit associat a la T1, amb connexions entre terminals i es readaptaran les instal·lacions de la mateixa terminal T1, entre altres actuacions previstes.

Segons Aena, un cop iniciats els tràmits dels plans directors, la Direcció General d'Aviació Civil farà els preceptius procediments de tramitació per a la seva aprovació. Així, s'hi hauran de pronunciar diferents ministeris i les administracions públiques afectades amb competències en matèria d'ordenació del territori i d'urbanisme.

Abans de ser aprovats pel Ministeri de Foment, també s'ha de pronunciar el Comitè de Coordinació Aeroportuària de la respectiva comunitat i dur a terme l'Avaluació Ambiental Estratègica.