Tapi Carreras, Girona.

El tram de la Nacional II entre Caldes de Malavella i Fornells de la Selva (on comença la variant de Sant Daniel), quedarà obert amb dos carrils per banda entre el 18 i el 20 de desembre. Aquest va ser un dels anuncis del secretari d'Infraestructures de l'Estat, Víctor Morlán, en un col·loqui celebrat ahir a Girona i que organitzava el Cercle d'Infraestructures a Girona i la Cambra de comerç, a la Llotja de Contractació.

Les obres per desdoblar la car retera van començar pràcticament fa quatre anys i han acumulat un retard considerable. L'aleshores ministre de Foment del Govern del PP, Francisco Álvarez-Cascos, va posar la primera pedra la primera setmana de març de 2004, poc mesos abans de les eleccions generals.

Les obres per fer quatre car rils (dos per sentit) i convertir la carretera en una autovia en aquest tram de vuit quilòmetres han comportat greus problemes de trànsit en una via que ja per si sola provocava retencions per l'elevat pas de vehicles. El cost global de l'actuació ha estat d'uns 35 milions d'euros.

Aquest però, és només un el primer tram de la N-II desdoblat. La resta de trams d'aquesta via estan encara en obres i tot just en tramitació. A la banda sud, de Girona s'està desdoblant el tram entre Sils i Caldes. El tram entre Maçanet i Tordera és el que està més endarrerit per l'enfrontament de l'Ajuntament de Blanes amb foment sobre el traçat que ha de seguir la carretera. Pel que fa a l'àrea urbana de Girona, la N-II desdoblada passarà per l'autopista, que haurà de tenir quatre car rils per sentit i un tram gratuït.

Finalment, en el tram que transcorre de l'àrea urbana de Girona fins a la frontera, pràcticament només hi ha en obres el terme municipal de la Jonquera. No obstant, ja s'ha iniciat la redacció dels projectes per al desdoblament de la resta del vial.

Morlán va concloure assegurant que en tota aquesta legislatura s'ha iniciat les obres del 78 per cent de tot el traçat.