El consum de tabac augmenta tot i la pujada del preu i la crisi

Catalunya, Andalusia, València i Madrid són les comunitats autònomes on més es fuma

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

MADRID | OTR.PRESS/DDG
La crisi financera afecta la llista de la compra, on no només el nombre de productes decreix, sinó que les marques més populars es veuen substituïdes per altres genèriques més barates. Si els consumidors tracten amb pinces les seves butxaques a l'hora d'omplir el cistell, no passa el mateix amb els seus pulmons, que també estan patint els efectes de la crisi. Des de principis d'any fins ara ha augmentat notablement el consum de tabac malgrat que també ho ha fet el seu preu considerablement. Catalunya, Andalusia, València i Madrid són les comunitats d'Espanya on més es fuma.
Marlboro, pertanyent a la multinacional Philip Morris, va ser la marca que va liderar el rànquing de l'encara emergent mercat del tabac, en disposar d'una quota del 18,7% en valor, quatre dècimes inferior a la del 19,1% que tenia en el mateix període de l'any 2007, mentre que Fortuna (Altadis) va pujar fins a l'11,5% des de l'11,4% que disposava en els nou primers mesos de 2007.
També Chesterfield (Philip Morris) es va mantenir en el tercer lloc del rànquing de les marques més venudes, amb un 10,2%, després d'un retrocés de 0,2 punts percentuals; i Winston (Japan Tobacco International) es va situar en el quart lloc, en obtenir una quota de mercat del 9,9%, després de registrar un avanç de gairebé un punt.
Per darrere, es troba Ducados Negro, d'Altadis (Propietat d'Imperial Tobacco), amb una participació de mercat de 6,9%, enfront de la de 7,1% que tenia l'any passat, mentre que Camel (Japan Tobacco) va guanyar quota, en passar del 5,9% al 6,1%, i Ducados Rubio va concloure el mes amb una participació del 5,3%, tres dècimes més que el 2007.

Augment generalitzat
D'aquesta forma, el valor de les vendes de la indústria al nostre país es va establir entre gener i setembre en un total de 8.812,8 milions d'euros, fet que suposa un augment del 5,12% respecte al mateix període de l'any anterior. En termes mensuals, les vendes de paquets de 20 cigarrets van augmentar un 5%, fins a 386,8 milions, i la facturació es va elevar un 8,5%, fins a superar els 1.001,5 milions d'euros. Aquestes xifres de vendes posen de manifest que les campanyes que els governs porten a terme contra el consum de tabac i la pujada dels preus del paquet són insuficients.

COMPARTIR
 


  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas