TRÀNSIT
cinema

Els últims films de Coixet, amb Sergi López, i Almodóvar, amb Lluís Homar, en competició del Festival de Canes 2009

 21:08  

Les últimes pel·lícules dels realitzadors català Isabel Coixet i espanyol Pedro Almodóvar, que compten com a protagonistes amb els actors Sergi López i Lluís Homar, participaran en competició al pròxim Festival de Canes, del 13 al 24 de maig, segons han anunciat aquest dijous els organitzadors en la roda de premsa general de la programació.

ACN Coixet presentarà 'Map of the sounds of Tokyo', rodada en anglès a la capital japonesa, mentre que Almodóvar portarà 'Los abrazos rotos', que ja s'ha estrenat a l'estat espanyol i on també hi intervé Penélope Cruz. D'altra banda, l'espanyol Alejandro Amenábar donarà a conèixer 'Agora', fora de competició.

Isabel Coixet, amb 'Map of the sounds of Tokyo' (Mapa dels sons de Tòquio), es troba entre els 20 directors que han estat escollits, entre un total de 1.670 llargmetratges que han rebut els organitzadors, per competir a la Palma d'Or. La pel·lícula reuneix la realitzadora catalana amb l'actor vilanoví Sergi López en un marc completament japonès, tret d'algunes escenes rodades a Barcelona. López fa d'un comerciant de vins, en una trama de màfies i amor que s'ha filmat en anglès i japonès. L'altra protagonista de la pel·lícula és Rinko Kikuchi i la productora és Mediapro.

En el cas de 'Los abrazos rotos' d'Almodóvar, malgrat haver-se estrenat ja a nivell estatal, la direcció del festival ha justificat el seu passi en concurs perquè encara no s'ha distribuït a nivell internacional. Els seus protagonistes són el català Lluís Homar, Penélope Cruz i Blanca Portillo.

Per la seva part, fora de competició, el madrileny Alejandro Amenábar donarà a conèixer la seva superproducció 'Agora', que relata la vida a l'antiga Alexandria egípcia i ha estat rodada en anglès a l'illa de Malta.

De la resta de films en competició, destaquen els d'altres directors consagrats com la novazelandesa Jane Campion ('Bright star'), l'austríac Michael Haneke ('La cinta blanca'), el taiwanès Ang Lee ('Taking Woodstock), l'anglès Ken Loach ('Looking for Eric, amb l'ex futbolista Eric Cantona), el francès Alain Resnais ('Les herbes folles'), l'estadounidenc Quentin Tarantino ('Inglourious Basterds'), el realitzador de Hong Kong Johnnie Too ('Vengeance'), i el danès Lars Von Trier ('Antichrist'). A concurs, hi ha unes altres tres pel·lícules franceses, una d'anglesa, una d'italiana, una de palestina i tres d'asiàtiques i, a diferència de les últimes edicions, cap de llatinoamericana.

A la secció paral·lela 'Un Certain Regard', es presenten uns altres 19 títols d'autors més desconeguts, entre els que no n'hi ha cap de català o espanyol. Fora de competició, també es podran veure les últimes pel·lícules de Terry Gilliam ('The imaginarium of Doctor Parnassus'), Sam Raimi ('Drag me to hell') i Michel Gondry ('L'épine dans le coeur').

El festival s'obrirà el 13 de maig, amb 'Up', la darrera producció d'animació dels estudis nord-americans Pixar a càrrec de Peter Docter, i es tancarà el 24, amb 'Coco Chanel & Igor Stravinsky', de Jan Kounen. El jurat de la Palma d'Or, presidit per l'actriu francesa Isabelle Huppert, està format a més per l'actriu italiana Asia Argento, el director turc Nuri Bilge Ceylan, el guionista sudcoreà Lee Chang-dong, el realitzador estadounidenc James Gray, l'escriptor anglès Hanif Kureishi, l'actriu taiwanesa Shu Qi i l'actriu nord-americana Robin Wright Penn.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya