NOVA YORK | OTR PRESS/DDG
Un estudiant de la Universitat de Boston haurà de pagar 675.000 dòlars (uns 473.000 euros) per haver-se descarregat d'Internet 30 cançons per després compartir-les a la xarxa mitjançant programes peer to peer. Així ho va decidir un tribunal federal en concepte de ?danys, en considerar que el condemnat va infringir "deliberadament" els drets d'autor d'aquestes trenta cançons. Es tracta del segon procés d'aquest tipus portat a terme als Estats Units.
Concretament, l'universitari, Joel Tenenbaum, de 25 anys i estudiant d'un doctorat en Física, haurà de pagar 22.500 dòlars per cada cançó descarregada, entre elles algunes de Nirvana o de Nine Inch Nails, segons va informar ahir el diari Boston Globe.
Després de tres hores de deliberacions, el tribunal finalment no li va imposar la pena màxima, cosa que s'hauria traduït en 150.000 dòlars de multa per cada tema, o el que és el mateix, un total de 4,5 milions de dòlars.
Per la seva banda, Tenenbaum, que en tot moment va reconèixer les descàrregues realitzades entre 1999 i 2007, es va mostrar "decebut però no sorprès per la sentència". "Almenys estic agraït que no hagin estat milions" de multa, va afegir. Prèviament, havia anticipat a la premsa que es declararia insolvent, ja que no podrà fer front als pagaments si la sentència es reafirma en pròximes instàncies. En aquest sentit, l'advocat del jove, Charles Nesson, va afirmar poc després de conèixer la decisió que la recorreran.
D'altra banda, l'Associació de la Indústria Discogràfica dels Estats Units va rebre d'una millor manera la resolució judicial. En un comunicat, l'organització va alabar que el tribunal reconegui "l'impacte de les descàrregues il·legals en la comunitat musical". "I que finalment hagi admès que els artistes i les empreses musicals mereixen ser pagades pel seu treball", va apuntar.