PONTÓS | DDG
El festival Mapa de Pontós arriba enguany a la sisena edició, que se celebrarà el primer cap de setmana de setembre, i torna a la programació diürna. Val a dir que enguany les propostes del festival arribaran fins a Figueres, on el dijous dia 10 s'estrena la instal·lació sonora de Marina Rosenfeld al castell de Sant Ferran.
La programació preveu una gran varietat d'artistes, que es mouen en el terreny del videoart i la videocreació, així com de les instal·lacions. El festival recerca la interacció amb el públic, i és així com s'organitzen diversos tallers. Entre l'agenda programada entre el dijous 10 de setembre i el dissabte 12 es comptarà amb Alexandra Broeder, vinguda des de Nova York amb una proposta sorprenent; Amalia Fernández, l'artista resident d'aquesta edició, arriba a la població aquest principi d'agost per treballar durant tot el mes en el seu nou espectacle Libro de Familia a l'espai de creació de Cèl·lula; Los Torreznos proposen un taller per a tots els públics durant els quatre dies anteriors al festival; i Katsunori Nishimura, del Japó, treballarà amb percussions a manera d'espectacle.
Pontós, a escena
Val a dir que com ja es va fer l'any passat, els ciutadans de la població seran protagonistes essencials d'aquest festival de tendències avançades. Així és com Marc Vives ja ha començat a enregistrar els habitants del poble per a la videocreació que presentarà el cap de setmana del festival. Cal recordar que l'any passat els carrers d'aquest poble van ser l'escenari d'una pel·lícula de terror.
Un altre dels elements destacats del Mapa és que continua essent l'únic festival site-specific de la Península. Així és com es fan creacions específiques per un paisatge concret, que és on s'acaben estrenant. L'objectiu és crear un art únic, que funciona com a nexe en una mescla especial entre el món contemporani i el popular.