Estrenen una peça de Joan Vila Safont a l´aplec de Luxemburg

La composició s'ha extret de l'himne dels deu mil de Gegard Sesé, estrenat el 7 de març a Brussel·les

 
Les colles gironines del GEIEG, a Luxemburg, a l´aplec internacional.
Les colles gironines del GEIEG, a Luxemburg, a l´aplec internacional. DdG

GIRONA | MONTSERRAT JUVANTENY
L'aplec internacional de la Sardana celebrat el cap de setmana passat al Principat de Luxemburg va tenir connotacions especials per als gironins assistents a l'aplec, especialment per les Colles Sardanistes i la Coral del GEIEG i els Amics de la Sardana Terranostra de Girona, que van poder gaudir i en el cas de les colles també ballar, l'estrena d'una sardana promoguda per la integrant de les colles, la figuerenca Núria Casademont i Pla. La peça Som deu mil a Brusssel·les està basada en l'himne compost per Gerard Sesé, arran de la concentració el 7 de març passat de deu mil catalans a la capital belga, per tal d'exterioritzar i donar a conèixer al món els drets legítims dels catalans.
Núria Casademont va voler que fos un empordanés l'autor de la sardana, i la va encarregar al jove músic de Palau-saverdera Joan Vila Safont. El músic té al darrere importants premis de composició. A Blanes ha estat premiat en diferents ocasions, en el certamen per a Joves compositors; a Figueres va ser premiat en el concurs Francesc Basil, el 2006 i 2007 i també s'ha endut diferents premis del concurs Ceret-Banyoles; el darrer l'any 2008. L'estrena de Som deu mil a Brussel·les va tenir lloc a la plaça de les Armes de Luxemburg, diumenge, dia 2 d'agost, al migdia, a càrrec de la cobla Maricel de Sitges, sota la direcció d'Armand Franco. Mil dues-centes persones, acompanyades del conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, i el director del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, el manresà Ramon Fontdevila, van viatjar a Luxemburg. De les comarques gironines cal destacar la presència de l'alcalde de Ribes de Freser, Marc Prat i Arrey, que va voler acompanyar els seus gegants, en Manelic i la Núria, que també varen participar a l'aplec i la mostra de Grups Folklòrics. Més presència gironina es materialitzava amb les colles sardanistes Sa Palomera de Blanes i Dolça Garrotxa d'Olot, la colla gegantera i grallers d'Anglès, el Drac sense nom de Banyoles i el grup de ball folk Els Groullers de Celrà.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya