XAT
Cinema

«El caballero oscuro», la millor pel·lícula del mil·leni

Amb centenars de milers de votacions, IMMDb ha elaborat una llista dels films preferits estrenats des del 2000

 13:26  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Heath Ledger, una aposta guanyadora a internet
Heath Ledger, una aposta guanyadora a internet DDG

MARTA PALLARÈS Qualsevol aficionat al cinema té un fidel aliat a Internet; i d'entre totes les pàgines web dedicades al setè art, n'hi ha una que és la referència, en majúscules, quan es tracta d'aconseguir dades, veure fotografies o deixar-se aconsellar d'acord amb a les puntuacions d'altres usuaris. Aquesta enciclopèdia del cinema és la popular IMDb o Internet Movie Database, que suposa la base de dades més popular i completa que hi ha a la xarxa.
En l'afany de categoritzar que caracteritza els temps moderns, IMDb també se suma a les modes dels rànquings; i el més recent que ha creat és una llista on els usuaris han escollit les que són, al seu parer, les millors pel·lícules estrenades en aquesta gairebé primera dècada del segle XXI.
Aquesta llista té un protagonista absolut, que és el superheroi més torturat i fosc dels còmics clàssics: Batman. I per tant, encapçalant la llista s'hi troba El caballero oscuro, que ve seguit per títols de popularitat indiscutible com les tres cintes de El Senyor dels Anells i èxits de crítica i públic com Infiltrados de Martin Scorsese, la hipnòtica Memento o la commovedora i dura El Pianista.
El rànquing té en compte les 15 millors pel·lícules estrenades des del 2000, a partir de les puntuacions que els han atorgat els centenars de milers d'usuaris de l'IMDb. Així és com El caballero oscuro, el darrer Batman de Christopher Nolan, ha assolit el lloc d'honor amb una puntuació que voreja l'excel·lent, un 8,9. Aquest film, protagonitzat per Christian Bale i el malaurat Heath Ledger -Oscar pòstum per la seva magistral interpretació com a Joker- ha estat valorat per gairebé 400.000 internautes que han donat aquesta posició al ratpenat més famós de la història del cinema.
El neozealandès Peter Jackson també pot estar ben orgullós: i és que la seva adaptació de l'èpica novel·la El senyor dels anells de J.R.R. Tolkien sembla ser molt del gust dels internautes. Així, el segon lloc del rànquing és per a El retorn del rei, el tercer lliurament de la trilogia, amb una puntuació mitjana de 8,8. I aquesta és exactament la mateixa nota que ha obtingut Ciudad de Dios, la commovedora pel·lícula sobre el drama de les faveles dirigida pel brasiler Fernando Meirelles. Però tornant amb Jackson, també cal esmentar que La comunitat de l'anell, que iniciava aquesta saga, es posiciona en quart lloc, només una dècima per sota de les anteriorment esmentades; i encara amb una dècima menys, amb un 8,6, se situa Les dues torres, que suposava el cos central d'aquesta trilogia.
El cinema d'animació també té molts seguidors al món virtual, vingui d'Orient o d'Occident. Així, la darrera proposta dels totpoderosos estudis Pixar, Up, també ha aconseguit un 8,7 de mitjana; l'aliança de talents amb la Disney també col·loca la tendra Wall · E dins la llista de les més valorades. I des de l'altra punta del món, el director més preuat pels amants dels mal anomenats "dibuixos animats", el japonès Hayao Miyazaki, també situa una de les seves obres mestres al rànquing: El viaje de Chihiro amb un 8,5.
Per damunt, i amb un 8,6, hi ha encara una altra pel·lícula del director de El caballero oscuro: la críptica i seductora Memento. La francesa Amélie també ocupa aquest meritori lloc.
I tancant la llista amb la proposta de Miyazaki hi ha els primers directors "clàssics" de la llista: Martin Scorsese amb Infiltrados, i Roman Polanski amb El pianista. Els acompanyen La vida de los otros, l'atípica història d'amor de final encara més atípic Olvídate de mí, i la (molt) pertorbadora Réquiem por un sueño d'Aronofsky.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad