MADRID | DDG
La marina noruega emprendrà a partir de dilluns la recerca en aigües de l'oceà Àrtic del seu heroi nacional i llegendari explorador Roald Amundsen, desaparegut el 1928.
Ajudats per la més moderna tecnologia, els organitzadors de l'expedició esperen localitzar l'avió i també el cos de l'explorador noruec, va comunicar ahir un dels organitzadors del projecte a la productora de televisió Context TV.
El conqueridor del Pol Sud va desaparèixer el juny de 1928 quan sobrevolava en el seu hidroavió la regió pròxima a l'illa de l'Ós, prop del Pol Nord, a la recerca del científic italià Umberto Nobile, precisament el més fort dels seus competidors.
Amundsen va ser el primer a arribar al Pol Sud, el 14 de desembre de 1911, abans que el seu rival britànic Robert Scott. A més, va liderar la primera expedició a l'oceà Àrtic.