|
|
|
HEMEROTECA » |
|
ACN/DDG Figueres acull del 24 al 27 de setembre, el festival de cultura contemporània de l'Empordà, l'Ingràvid, dins els actes de Figueres Capital de la Cultura Catalana. S'han programat performances, projeccions, vídeo, cinema, activitats infantils i instal·lacions interactives, totes elles gratuïtes i la majoria a l'aire lliure. Entre aquestes propostes destaca el Wikilaça, un espai interactiu que ja s'ha vist a París i a Sevilla i que s'instal·larà a la Rambla. Segons el regidor de Cultura de l'Ajuntament, Ciro Llueca, l'Ingràvid és l'aposta 'més diferenciadora i de major creativitat' que Figueres, com a Capital de la Cultura Catalana, ha mostrat mai fins ara.
L'Ingràvid pretén convertir Figueres, segons paraules del regidor de Cultura de l'Ajuntament, Ciro Llueca, en l''epicentre de la creativitat de Catalunya'. Al seu entendre es tracta de l'aposta més important que com a Capital de la Cultura Catalana s'ha fet mai ja que en quatre dies s'instal·laran per diferents punts de la ciutat, com ara la Rambla, la plaça Josep Pla i les cases Fages de Climent i de Narcís Monturiol, instal·lacions interactives, performances, taules rodones, tallers, projeccions, vídeo, cinema activitats infantils, música i poesia amb l'objectiu, 'que la gent interactuï amb les accions'', tal com ha explicat la seva codirectora, Esther Pujol. Pel regidor de Cultura, Figueres, amb aquest festival, ha sabut demostrar que pot 'atraure talents que és, en definitiva, més important que les infraestructures culturals'. En aquest sentit, el regidor feia referència que la major part del festival es desenvoluparà a l'aire lliure,- com molts dels actes que fins ara s'han programat des de la Capital de la Cultura Catalana-, i de forma gratuïta.
L'Ingràvid està basat en les arts visuals on el 90% de les peces han estat produïdes pel mateix festival, on es donaran a conèixer les darreres tendències artístiques i culturals, amb les quals es pretén que el públic interactuï.
WikiPlaça
Una de les propostes més 'vistoses i interessant', segons els seus directors, Esther Pujol i Rafael Camps, és el 'WikiPlaça'. Es tracta d'una gran cúpula, que estarà situada a la Rambla, on es faran projeccions de pel·lícules com 'El taxista ful', tallers per a un públic infantil i juvenil i una taula rodona sobre el futur de l'arquitectura.
Antoni Abad mostrarà un experiment tecnològic que està fent amb un grup de vuit dones gitanes del barri del Culubret de Figueres. L'objectiu és que elles provistes de telèfons mòbils amb càmera i GPS integrat recopilen imatges i experiències que es publiquen en temps real a una pàgina web. Aquest és un treball que durarà tot l'any.
A la plaça Josep Pla, s'instal·larà un cursor informàtic gegant per tal que el públic s'hi pugui seure i bellugar-se. Tot també es podrà veure a través d'Internet.
L'Ingràvid també proposa, entre moltes activitats, un recital de poesia, el 'Verbulaire', que es farà al mercat de fruita i verdura, el dissabte, a la plaça del Gra. Els poetes Josep Pedrals i Eduard Carmona seran els responsables d'aquesta intervenció poètica que conviurà amb les parades del mercat.
Una novetat important és la projecció d'una selecció d'obres videogràfiques del festival Moves de Manchester de les darreres cinc edicions.
Altres participants d'aquest festival són els artistes Thaïs Botinas amb la seva instal·lació 'Let's play?: torna a néixer sense manual d'instruccions'; Cristina Busto, amb 'Stop motion'; Eduard Escoffet i la seva reflexió 'Vila-sacra, capital del món'; Jordi Mitjà i 'D tournement infini'; Jofre Sebastian i el seu projecte 'Empordà IX', i l'artista TRES i l'homenatge que fa a l'inventor del submarí amb 'Piano Superposició', que fa referència al silenci i la foscor dels oceans. Es podrà veure a la casa natal de Narcís Monturiol de la ciutat.
|
|
|
|
Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||