País Valencià

40.000 persones s´inunden de tomates al País Valencià

La tradicional «Tomatina» ha necessitat 100.000 kg de tomates per poder celebrar la batalla de tomates

 17:08  
40.000 persones s´inunden de tomates al País Valencià
40.000 persones s´inunden de tomates al País Valencià 

EUROPA PRESS/DDG L'Ajuntament de Bunyol (València) preveu que més de 40.000 persones participin avui a la localitat a la tradicional 'Tomatina', en què els assistents es llançaran els 100.000 quilos de tomates que el consistori reparteix mitjançant sis camions des de la plaça de Sant Lluís fins a la plaça del poble.

En aquesta edició, el municipi ha ampliat en temps la festa, amb diferents activitats, amb l'objectiu de fer un "salt de qualitat" en la promoció de Bunyol.

Per això, ha comptat amb l'anomenat 'Tomatina Village', un nou recinte habilitat al costat de l'estació de tren i que serveix de zona d'acampada i que ha estat l'escenari de les diferents activitats programades des d'ahir dilluns, com la celebració de la final del concurs Buzz 'Què saps del teu país', organitzat per Sony Play Station, i el festival de música Non Stop, que reuneix importants Dj.

Aquesta tradicional batalla de tomates se celebra des de fa 64 anys i s'emmarca en els actes propis de les festes patronals del municipi, dedicades a Saint Louis Beltrán i la Marededéu dels Desemparats. Viatgers del Japó, Corea, Bèlgica, Austràlia, els EUA, el Canadà, Rússia, Itàlia, França o Alemanya es troben entre els participants a la festa.

El cost de les 100 tones de tomates puja a 28.000 euros, tot i que el total de les despeses de la celebració suma els 90.000 euros. Segons l'alcalde de Bunyol, Fernando Giraldós, el més important és que suposi un "benefici per a la població" i aporti una "major quantitat d'ingressos als hostalers i els comerciants". De fet, el consistori ha decidit aquest any fer "un salt de qualitat en l'organització i promoció" del municipi, per al qual ha ampliat en temps la festa i ha apostat per un model de gestió que aconsegueixi aportar més capacitat d'ingressos al comerç local.

Des de les 23.00 hores d'ahir, els DJ del Festival Non Stop han brindat als assistents una festa sense descans fins avui, per amenitzar el vi i els brioixos amb embotits que el consistori ofereix a les 9.00 hores com a pas previ al llançament de tomàquets, que començarà a les 11.00 hores. Després de la "guerra", començaran les tasques de neteja tot i que la festa seguirà al Village, amb música fins a les 18.00 hores.

SEGURETAT
Per al bon funcionament de la celebració, hi participaran 60 membres de Protecció Civil, nou ambulàncies i un helicòpter de la Guàrdia Civil, que establirà un servei 24 hores. Alhora, hi haurà "quatre llocs de control perquè no s'entrin objectes innecessaris" a l'esdeveniment; Renfe ampliarà el seu horari de trens i l'Ajuntament facilitarà banys, lavabos i dutxes perquè els assistents es puguin netejar al final de la batalla, ha assegurat Giraldós.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya