VENÈCIA | EFE/EUROPA PRESS/DDG
George Clooney va presentar ahir a la Mostra de Venècia, fora de concurs, The men who stare at Goats (Els homes que miren les cabres), dirigida per Grant Heslov i que, sota l'aparença d'una comèdia esbojarrada, llença una crítica a la guerra plena de cinisme i ironia.
Al costat del coprotagonista, Ewan McGregor, i el director de la cinta, Clooney va defensar un film que en principi no veien com una comèdia però que va trobar en el to humorístic la millor forma de mostrar uns personatges bastant surrealistes.
Aquest és el film amb el qual l'actor nord-americà Grant Heslov debuta com a director de llargmetratges, després d'haver escrit, juntament amb Clooney, el guió de Bona nit i bona sort, treball pel qual van estar nominats a l'Oscar.
Una comèdia negra crítica contra l'administració nor-damericana de George W. Bush, ambientada a l'Iraq de després de Saddam i basada en un llibre de Jon Ronson, que va revelar els experiments sobre qüestions paranormals realitzats per l'Exèrcit nord-americà i que va apuntar a aquest corrent espiritual com l'inspirador de modernes tècniques de tortura usades a les presons de Guantànamo i Abu Ghraig.
Cloney va tornar a regnar a la Mostra, on va mostrar la seva personalitat més pallassa, va bromejar sobre la seva suposada homosexualitat i va suportar amb gràcia una petició de matrimoni per part d'un periodista mig despullat.