El Mercat de la Música Viva de Vic coprodueix i aposta per la internacionalització

Omar Sosa -en coproducció amb el festival de Músiques Religioses de Girona- inaugurarà un programa que inclou fins a noranta artistes

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 
 MULTIMÈDIA

VIC | EFE / DDG artistes internacionals i marca de la casa L'actuació del cubà Omar Sosa és una coproducció amb el festival de Músiques Religioses de Girona.Marc Parrot durà a Vic l'espectacle estrenat a l'Acústica de Figueres, centrat en els 50 anys de la Nova Cançó. Speed Caravan són un dels grans reclams del mercat.


El Mercat de Música Viva de Vic, que tindrà lloc del 16 al 20 de setembre, apostarà aquest any en la seva 21a edició per la internacionalització i per ampliar les coproduccions amb altres festivals.
El director del Mercat, Lluís Puig, va explicar ahir que aquest any la fira musical més important de Catalunya programarà uns noranta concerts de tots els estils en una dotzena d'escenaris, entre els quals tindran un pes especial els cantautors, la força de la paraula.
Una vintena de grups i músics aprofitaran el seu pas per Vic per presentar els seus nous treballs discogràfics, entre ells Quimi Portet, Jabier Muguruza, Gianmaria Testa, Cris Juanico, Erika Muñoz, El Nota, El Tío Carlos, Malpaís, El Desván del Duende, Bosk, Txala, Ialma, Miquel Gil & Manel Camp Trio i l'homenatge a Xesco Boix.
L'aposta per les coproduccions serà un dels segells distintius de la present edició i, de fet, el concert inaugural a càrrec del pianista cubà Omar Sosa i la Jove Orquestra Athenea és una coproducció del Mercat amb el X Festival de Músiques Religioses i del Món de Girona i la Fundació Auditori Palau de Congressos de Girona.
També serà coproducció l'homenatge als 50 anys de la Nova Cançó que encapçala el cantautor Marc Parrot, i Rock de souk, una proposta amb arrels algerianes en la qual actuaran els artistes Speed Caravan, Nour i Rabah Donquishoot.
El cartell inclou altres propostes i noms de primer nivell com un concert del cantant Carles Belda sobre la Nova Cançó, o una producció del Festival Pirineus Sud i el Festival Bulevard de Casablanca amb Biella Nuei & Azawan.
Els espectacles Fem sonar les Musiquetes i Residual gurús, de la companyia Karam, passaran per les fires Mediterrània de Manresa i la de Tàrrega, respectivament, i il·lustren la col·laboració de Vic amb altres fires catalanes.

Música internacional i de casa
Dels noranta artistes que passaran per Vic, la meitat procedeixen de Catalunya, València i Balears, un 25% de la resta d'Espanya i la quarta part restant provenen de 18 països com Alemanya, l'Argentina, els EUA, Bèlgica, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, França, Itàlia, Portugal o Suïssa.
El Mercat ha constatat un augment d'un 5% d'artistes respecte a 2008 i preveu un increment de l'assistència de programadors forans entre un 10 i un 15%.
En un any marcat per la crisi econòmica, el MMVV ha augmentat lleugerament el seu pressupost (80.000 euros) respecte a l'anterior edició i se situa en 1,1 milions d'euros. D'aquests, la Generalitat aporta a través de l'ICIC uns 550.000 euros, l'Ajuntament de Vic 215.000, la Diputació de Barcelona 40.000, el Ministeri 50.000 i la Societat d'Artistes o Executants d'Espanya 12.000

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad