PARÍS | EFE/DDG
El fotògraf Willy Ronis, mestre de la fotografia francesa que va retratar en blanc i negre el París de la posguerra, va morir ahir als 99 anys. Ronis va ser el primer francès a treballar per a la revista Life, era fill d'un refugiat jueu ucraïnès i d'una pianista lituana, i va ser conegut tant per les seves obres a París com per les imatges captades a la Provença i pels seus reportatges sobre moviments socials.
El degà dels fotògrafs francesos va rebre durant la seva carrera premis com la medalla d'or de la Bienal de Venècia o el Gran Premi de les Arts i les Lletres a França. L'homenatge més recent va ser el juliol al Festival d'Arles, que va celebrar el seu 40 aniversari recordant Ronis, en qui es reconeix el mèrit de dur la França rural que va sobreviure a la Segona Guerra Mundial a indrets tan prestigiosos com el museu d'Art Modern de Nova York.
Ronis va unir-se a altres grans artistes de la fotografia francesa com Robert Doisneau, Brassai i altres a l'Agència Rapho i el 1947 va obtenir el premi Kodak. Juntament amb Brassai, Doisneau i Izis va exhibir la seva obra al MOMA.