AGÈNCIES/DDG
L'Acadèmia de Cinema dels Estats Units posa avui l'abast dels seguidors dels Oscars la possibilitat d'aconseguir un seient en la catifa vermella de la cerimònia de 2010.
El sorteig rep una mitjana anual de 20.000 sol·licituds L'organització sortejarà 700 places a les grades que fan passadís als famosos a l'entrada del teatre Kodak entre aquells que presentin una sol·licitud a través de la pàgina web de l'Acadèmia. El termini s'obrirà el 14 de setembre a les 09.00 hora local de Los Angeles (18.00 hora peninsular espanyola) i es tancarà diumenge a les 21.00 hora local (06.00 hora peninsular espanyola).
Als afortunats se'ls notificarà que han aconseguit la plaça a principis d'octubre i rebran la invitació oficial el desembre per assistir el 7 de març de 2010 a la catifa vermella de la 82a cerimònia de lliurament dels Oscars, esdeveniment que seguiran posteriorment a través de televisió en un lloc pròxim al teatre Kodak.
La invitació serà vàlida per a fins a quatre persones independentment del seu país de residència, encara que l'Acadèmia només permetrà una sol·licitud per grup i no costejarà les despeses d'allotjament o trasllat fins Als Àngels.
El sorteig d'entrades per a la catifa vermella va començar a realitzar-se per a l'edició 74è dels Oscar, celebrada en 2004, i des d'aleshores l'Acadèmia rep una mitjana anual de 20.000 sol·licituds, si bé el nombre de seients disponibles s'ha duplicat des d'aquell any.