ACN/DDG
Xavier Bru de Sala abandonarà la presidència del Consell Nacional de la Cultura i les Arts (Conca) abans d'acabar l'any, segons han confirmat fonts de la institució. Bru de Sala va ser nomenat president del nou organisme, creat per vetllar per la cultura i les arts, el gener d'aquest any, i vuit mesos després sortirà de la presidència per discrepàncies internes a l'organisme, format per onze consellers. A proposta dels membres, el secretari del Conca, Francesc Guardans, es perfila com a successor, tot i que el nomenament correspon al president de la Generalitat. Tant presidència com la conselleria de Cultura i Mitjans de Comunicació ja han estat informats d'aquestes propostes.
Segons fonts del Conca, feia setmanes que el plenari de la institució topava amb votacions contradictòries dels seus membres, unes més partidàries de l'acció i d'altres de la reflexió que pretenien 'diferents ritmes de treball'. De manera que els consellers, que tenen la mateixa representació que el president dins l'organisme, i el mateix Bru de Sala havien plantejat el seu relleu per donar pas a Francesc Guardans, que fins ara ocupa el càrrec de secretari.
Aquesta decisió és consensuada, segons fonts del Conca, que han explicat que Xavier Bru de Sala continuarà sent un dels onze consellers de l'organisme, però abandonarà aquesta funció de portaveu que té el president. Tot i això, el Conca continuarà treballant per acomplir les seves funcions d'enguany, entre elles la cerimònia de lliurament dels Premis Nacionals de Cultura, que es lliuraran el 3 d'octubre a Lleida.