El festival Jazzèbre porta música a un i altre costat de la frontera

 
El trompetista noruec Nils Petter Molvaer, pioner del "nu-jazz".
El trompetista noruec Nils Petter Molvaer, pioner del "nu-jazz". diari de girona

GIRONA | MARTA PALLARÈS
Amb un peu a cada costat de frontera, el festival Jazzèbre arriba enguany a la seva 21a edició. I ho fa, com és habitual, portant propostes de jazz des de Perpinyà a Torrelles, de les viles del Conflent a Santa Llogaia. Aquest és un festival que, com afirmen els seus organitzadors, "sempre ha mirat el sud". Per encarar aquesta tercera dècada de vida, s'ha volgut fer un tomb i programar tot d'artistes del nord d'Europa, bàsicament de Noruega i Finlàndia.
Un dels més destacats és el trompetista noruec Nils Petter Molvaer, que està considerat el pare del nu-jazz (un estil que fusiona el jazz amb l'electrònica), i que actuarà al Mediator de Perpinyà acompanyat del guitarrista Eivind Aarset i el bateria Audun Kleive. També com a novetat, s'ha variat un programa que era bàsicament europeu i que enguany presenta diversos artistes que beuen de les fonts americanes del jazz. Entre ells hi destaca Ahmad Jamal, "l'arquitecte del silenci" segons Miles Davis, i que als 79 anys continua sent una referència essencial dins el món del jazz.
En el programa també destaca la presència del trio Bass Drum Bone, format per Ray Anderson, Mark Helias i Gerry Hemingway. La formació americana, formada fa 32 anys, combina els gustos dels seus integrants per a una proposta jazzística d'alt nivell.
I com és habitual en aquest festival nord-català, hi ha diverses propostes que surten dels escenaris habituals per portar música a l'aire lliure. Mirant de la Cerdanya, el projecte "Al tren on va la música" durà el públic fins a Santa Llogaia d'Àlguema, que acollirà un concert únic amb el trio belga Massot / Floorizone / Horbaczewski.
D'altra banda, dins de la programació extramusical, el festival ha elaborat una secció especialment dedicada als documentals, en la qual col·labora la Mediateca de Perpinyà.
Així, es podran veure títols com ara Soul Power, pel·lícula centrada en un moment únic a la història del Zaire, quan hi van coincidir el mític combat Ali - Foreman i el festival Soul Music; Step across the border, considerada una de les millors pel·lícules sobre el procés de creació artística; o Rivers and tides, de Thomas Riedelsheimer, que va ser qui va filmar el treball de l'artista escocès Andy Goldsworthy adepte al land art.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya