ÚLTIMA HORA

Investigadors catalans creen un biosensor que detecta el VIH en una hora

Un enzim modificat genèticament connectat amb una xarxa de microelectrodes permet fer l'anàlisi del virus en un temps molt curt

 
La ministra Cristina Garmendia durant la visita, ahir, a Barcelona.
La ministra Cristina Garmendia durant la visita, ahir, a Barcelona. alberto estévez/efe

BARCELONA | EFE/DDG
Un equip d'investigadors de l'Institut de Microelectrònica de Barcelona del CSIC, al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, ha desenvolupat un biosensor que permet la detecció ràpida del virus d'immunodeficiència humana (VIH), en obtenir un diagnòstic en el termini d'una hora.
Aquest sistema de detecció dels anticossos del VIH es basa en un enzim modificat genèticament i una petita xarxa de microelectrodes, combinació que possibilita realitzar l'anàlisi en un espai de temps molt curt, i que es preveu poder introduir-lo en el sistema sanitari l'any que ve.
Es tracta d'un treball realitzat des de la Sala Blanca de l'Institut de Microelectrònica -un recinte amb atmosfera totalment controlada per crear sensors químics i biològics a escala micro i nanomètrica- que acaba d'ampliar les seves instal·lacions i que ahir quedar inaugurat amb un acte a càrrec de la ministra de Ciència i Tecnologia, Cristina Garmendia.
La mida reduïda d'aquest nou bionsensor, així com el seu baix cost, resulta molt útil en àrees geogràfiques apartades i amb recursos mèdics insuficients, i és una tecnologia que pot utilitzar-se per detectar altres infeccions víriques, com la febre aftosa, la pesta porcina i l'hepatitis B i C, ha explicat el president del CSIC, Rafael Rodrigo, que ha assistit a la inauguració.
En la mateixa línia, un altre equip del CSIC que treballa en aquest àmbit està dirigint la part espanyola d'un projecte internacional per desenvolupar biosensors de glucosa implantables, per al que estan creant un sensor subcutani "ultrasensible" que controli el nivell de sucre dels pacients cada 10 o 15 minuts.
El sensor transmet aquestes dades al telèfon mòbil del pacient, a qualsevol altre dispositiu connectat a Internet o al centre sanitari adient.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya